Skrīveru Pārtikas Kombināta "Zīmulis"
Foto: Publicitātes foto
"Skrīveru Pārtikas Kombināts" atgriezis ražošanā savulaik populāru produktu – karameli "Zīmulis". Kā atzīst ražotājs, visbūtiskākais bijis vizuālais noformējums – atjaunot iepriekšējo stilistiku arī produkta iepakojumā. Patlaban ražošana notiek ar roku darbu, bet plānos ir atjaunot pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu iekārtas, lai procesu automatizētu.

Šī produkta pirmsākumi Latvijā esot meklējami 1987. gada sākumā, kad "Skrīveru Pārtikas Kombināta" delegācija devusies pieredzes apmaiņas braucienā uz Krievijā esošo Pečoru Kombinātu, kur smēlās zināšanās ''Zīmuļa'' pagatavošanā, ko ar lieliem panākumiem arī uzsāka ražot tā paša gada oktobrī Skrīveros.

"Mūsu klienti, kuriem daudz kas no mūsu produkcijas ir nostalģija pēc bērnības un jaunības, ik pa laikam ieprasījās – kad jūs atsāksiet ražot ''Zīmuli''? Atsākt to ražot gatavojāmies jau pāris gadus, bet aptuveni pirms gada iesākām procesu. Vēlējāmies arī dažādot produkciju. Liela artava ir pieredzējušo darbinieku veikumam, jo šobrīd "Zīmuļa" veidošanā roku pieliek tie kolēģi, kuri arī tālajā 1987.gadā veidoja šo karameli," "Delfi Bizness" stāsta "Skrīveru Pārtikas Kombināta" pārstāve Keita Lūse.

Produkta sastāvs un galvenā daļa tehnoloģiskajam procesam esot autentiski tā pirmsākumiem, vienīgi karamelei pielāgotas mūsdienu dabīgās krāsas un visu procesu uzņēmumā šobrīd veic ar roku darbu atšķirībā no daļēji mehanizēta procesa, kas bija agrāk. Lai atjaunotu produkta ražošanu, ieguldīti "pāris tūkstoši eiro", un vislielākais ieguldījums bijis tieši autentiskā iepakojuma izveidē.

"Vēl plānojam ieguldījumus šī procesa automatizēšanā, kā tas bija ražošanas pirmsākumos. Atjaunosim tā laika, 1987. gada, iekārtas," stāsta "Skrīveru Pārtikas Kombināta" pārstāve.

"Vizuālais noformējums mums bija visbūtiskākais – atjaunot tā laika stilistiku arī iepakojumā. Grūtākais bija piemeklēt iepakojuma materiālu, lai tas ir ideāls, jo, kā zināms, ''čupačupsu'' ir diezgan grūti atvērt, automatizētā procesā tas tiek pamatīgi iepakots," viņa skaidro.

Vaicāta, kuru pircēju grupu šis produkts visvairāk varētu uzrunāt, viņa atbild: "Mūsu lielākais gandarījums būs, ja ''Zīmulis'' arī mūsu bērniem būs kulta bērnības gardums, kā tas ir pašreiz padomju gados dzimušajiem, kuri šo saldumu atceras. Viņi ir galvenā mūsu pircēju grupa, kas vēlas šo nostalģiju nodot tālāk saviem bērniem."

Autortiesības uz produktu ''Zīmulis'' un tā iepakojumu piederot SIA "Skrīveru Pārtikas Kombināts", mērķis esot iegūt arī patentu. "Visas receptūras un tehnoloģijas mūsu produkcijai, kas tapušas no 1956.gada, pieder SIA "Skrīveru Pārtikas Kombināts", arī "Zīmuļa" recepte, kura atvesta no Pečoriem tika pielāgota "Skrīveru Pārtikas Kombinātam", un ir mūsu īpašums," saka Keita Lūse.

Vai ražotājam ir plāns "atdzīvināt" vēl kādu leģendāru produktu? "Jā, tiešām ir ļoti daudz lietu, ko vēlamies atgriezt ražošanā. Viena no nākamajām leģendām noteikti ir ''Limonāde'', ko visi vienmēr atceras kā gardāko, ko dzēruši. Tādēļ šobrīd notiek procesi, lai pēc iespējas ātrāk šis dzēriens būtu atpakaļ ražošanā," stāsta uzņēmuma pārstāve.

Dati par uzņēmumu:

SIA "Skrīveru Pārtikas Kombināts"

Reģistrācijas datums: 25.02.1992.

Juridiskā adrese: Skrīveru nov., Klidziņa, Daugavas iela 2

Darbības veidi : Kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošana

Apgrozījums (2019. gadā): 139 860 eiro

Peļņa pēc nodokļiem (2019. gadā): 113 eiro

Darbinieku skaits (2019. gadā): 11

Īpašnieks un patiesais labuma guvējs: Aigars Lūsis

Avots: "Lursoft"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!