"Orkla Latvija" ir pabeigusi divus "Ādažu Čipsu" ražotnes pilnveides projektus, kopumā ieguldot vairāk nekā 55 tūkstošus eiro.
Investējot vairāk nekā 20 tūkst. eiro, ir uzlabots ūdens uzsildīšanas process, savukārt par 35 tūkst. eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu iekārtu (hidrociklonu), lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai.
“Esam pilnībā rekonstruējuši ūdens uzsildīšanas sistēmu un tagad šajā procesā izmantojam ražošanā iegūto enerģiju, kas palīdz par 10% samazināt dabasgāzes patēriņu. Savukārt, sākot kartupeļu cietes ievākšanas procesu, esam ne tikai atraduši biznesa iespēju, pārdodot kartupeļu čipsu ražošanas blakusproduktu, bet arī par 9% samazinājuši notekūdeņu apjomu,” ilgtspējas projektu ieguvumus izceļ “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
Projekta ietvaros ir pilnībā rekonstruēta “Ādažu Čipsu” ražotnes ūdens uzsildīšanas sistēma, kā arī turpmāk šajā procesā lietderīgi tiek izmantota saspiestā gaisa kompresoru radītā siltumenerģija, līdz ar to samazinot dabasgāzes patēriņu.
Pirms hidrociklona uzstādīšanas visa kartupeļu ciete, kas izdalījās, kartupeļus griežot šķēlītēs, nonāca ražotnes notekūdeņos, kas pēc tam tika attīrīti. Tagad pilnveidotais kartupeļu cietes mehāniskais atdalīšanas process ar jauno iekārtu sniedz iespēju cieti savākt un pārdot kartupeļu cietes pārstrādātājiem un uzņēmumiem lopbarībai. Šī projekta ietvaros arī ūdens tiek izmantots atkārtoti, tādējādi samazinot tā patēriņu, kā arī vienkāršojot rūpniecisko notekūdeņu attīrīšanas procesu.
Abi šie projekti īstenoti “Orkla Latvija” ilgtspējas stratēģijas segmenta “Atbildība pret vidi” ietvaros. Kopumā “Orkla Latvija” stratēģija paredz apņemšanos darboties saskaņā ar atbildīgiem, ētiskiem un uz ilgtermiņa attīstību vērstiem uzņēmējdarbības principiem visā piegādes ķēdē, sākot no ražošanas līdz produktu nonākšanai veikalos.
Kopš 2012. gada “Ādažu Čipsu” ražotne ir dubultojusi kopējos ražošanas apjomus. Gada laikā “Ādažu Čipsiem” un citiem zīmoliem tiek saražotas vairāk nekā 5 tūkst. tonnas kartupeļu čipsu un citu sāļo uzkodu. “Orkla Latvija” ražo produkciju arī citiem “Orkla” grupas uzņēmumiem Skandināvijā.
“Orkla Latvija” ir kopējais apgrozījums 2019. gadā bija 117,3 miljoni eiro. “Orkla Latvija” pārstāv tādus Latvijā iemīļotus zīmolus kā “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “Taffel the Original Snacks”, “Pedro”, “Spilva”, “Gutta”, “Everest”, “Latplanta”, “Abba” un citus.