Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) izstrādājusi priekšlikumu Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros no 2022.gada sākuma piedāvāt finansiālu atbalstu grantu veidā videi draudzīgu, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei.
Ministrijas redzējums par atbalsta mehānismu ietverts informatīvajā ziņojumā "Par atbalstu bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei", kas iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā.
Kā norāda ministrijā, transporta sektors ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu (29%) no kopējām Latvijas SEG emisijām. Turklāt lielākais SEG emisiju avots transporta sektorā ir tieši autotransports, kas 2019.gadā veidoja 95,0% no transporta sektora emisijām. Latvijā transporta sektoram nav noteikts atsevišķs SEG emisiju mērķis, taču Latvijai ir noteikts mērķis samazināt SEG emisijas ne-ETS sektorā (emisijas, kas nav aptvertas ar ES emisiju tirdzniecības sistēmu), kurā ietverts arī transporta sektors. Pastāv iespēja, ka ar esošajiem politikas pasākumiem, noteiktais ne-ETS mērķis uz 2030.gadu varētu netikt sasniegts. Tādēļ ir jāplāno un jāīsteno papildu pasākumi, t.sk transporta sektorā, lai mazinātu šo risku. Kaut arī transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu, kopumā nākotnē transporta sektora dekarbonizācija lielā mērā būs saistīta tieši ar elektrifikāciju, skaidro VARAM.