2021. gada maijā, salīdzinot ar 2020. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,1 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2%.
Salīdzinot ar 2020. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 24,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 21,2 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 17,7 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 15,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 2,9 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,9 %.
2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 6,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,8 %).
2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 1,9 %.