Festivālā, ko rīko "Latvian Art Directors Club (LADC)", darbi tika vērtēti desmit kategorijās un vairākās apakškategorijās: integrētās kampaņas, sabiedriskās attiecības, interaktīvie un digitālie risinājumi, zīmola saturs un izklaide, zīmola stāsts, pasākumi un sponsorēšana, preses un vides reklāma, netradicionālā komunikācija, TV un radio, drukas māksla un dizains. Šogad radīta arī jauna kategorija – radošās izcilības eksports.
Savukārt 2021. gada festivālā "Delfi" auditorijas simpātijas balvu ieguva labdarības kampaņa "Krāsojamais plakāts "Ziemassvētki"". Kampaņas klients – labdarības biedrība "Labie cilvēki", māksliniece Jekaterina Ohrjamkina. Uzvarētāji balvā saņēma 1000 eiro reklāmas kampaņu portālā "Delfi" un tēlnieka Gata Erdmaņa radīto balvu "Izcilības sfēra".
Jāpiebilst, ka kategorijas "Sabiedriskās attiecības" disciplīnā "Korporatīvā sociālā atbildība un ilgtspēja" apbalvots tika arī portāla "Delfi" atbalsta labdarības projekts ģimenēm, kurās dzīvo pastāvīgi aprūpējams tuvinieks "Stiprini stipros". Par projektu vairāk iespējams uzzināt šeit.
"Radošie ir izdzīvojuši! Kaut arī pagājušogad, pasniedzot balvas, mums šķita, ka esam tikuši galā ar īstu šķēršļu joslu, viss gads turpinājumā izrādījās viens vienīgs milzīgs izaicinājums. Vienlaikus jaunā realitāte pavēra jaunas iespējas radošumam, un šogad ar gandarījumu vērojam šo darbu augļus. Priecājamies, ka šogad atkal bija iespējama apbalvošanas ceremonija klātienē, un ceram, ka nākamais gads radošajiem būs vieglāks laiks, kas ļaus domām lidot un idejām plaukt," stāsta "Latvian Art Directors Club" direktore Žanete Eglīte.
Darbus vērtēja 20 žūrijas locekļi no 12 valstīm. Tāpat kā pagājušogad, arī šoreiz žūrijas darbs notika attālināti, ļaujot pulcēt izcilus nozares profesionāļus no visas pasaules. Žūrijas vadošā prezidente bija Klaudija Kristovao, "Google" dizaina studijas APAC vadītāja Tokijā, kura šogad ieņem arī žūrijas prezidentes lomu Kannu Lauvās (Cannes Lions).
"Šogad uzslavu pelnījuši pilnīgi visi festivāla dalībnieki. Pagājušais gads nebija viegls, īpaši tik mazā valstī un tirgū, kāds ir Latvijā, – konkurence ir liela, budžeti tika samazināti, taču, neskatoties uz to, jūs visi strādājāt un spējāt radīt idejas," uzsver Klaudija Kristovao.
Kategorijā "Integrētās kampaņas" / "Korporatīvā sociālā atbildība, labdarība un sociālā reklāma" zelta godalgas piešķirtas aģentūrai NORD DDB RIGA par kampaņu "Palīdzi izrauties no vardarbības ģimenē!" (klients – Latvijas Radio), Alisei Zariņai un Danai Jurkjānei par kampaņu "Esi mūsu Soross" (klients – Satori) un aģentūrai WKND par kampaņu "Daba neko nav atcēlusi!" (klients – Latvijas Dabas fonds).
Kategorijā "TV & Radio" / "Animācijas, VFX & 3D dizains" zelta godalga piešķirta aģentūrai "Overpriced" par kampaņu We are NATO (klients – NATO).
Kategorijas "Interaktīvie un digitālie risinājumi" disciplīnā "Interaktīvās kampaņas" zelta godalgu saņēmusi aģentūra "McCANN Riga" ar kampaņu "Viltus Viltus Ziņas" (klients – Latvijas Republikas Kultūras ministrija). Zeltu ieguvušas arī Alise Zariņa un Dana Jurkjāne par "Esi mūsu Soross" disciplīnā "Sociālo mediju komunikācija".
Kā ierasts, spēcīga konkurence bijusi kategorijā "Drukas māksla un dizains". Aģentūras Not Perfect "Tele2 bezvadu mājas internets" atzīts par zelta vērtu darbu disciplīnā "Grafiskā komunikācija" (klients – Tele 2). Divas zelta godalgas piešķirtas disciplīnā "Izdevniecība": Bērnu grāmatu izdevniecībai "Liels un mazs" par grāmatu "Puika ar suni. Stāsts par nosargātu noslēpumu" un Livonia Print un Overpriced par kopdarbu "Mūsu tēvzemes aprakstīšana" (klients – Imanta Ziedoņa fonds "Viegli", Imanta Ziedoņa muzejs). Zelts – arī disciplīnā "Zīmola vizuālā identitāte": "McCANN Riga" un "Overpriced" "Tu mani atradi!" (klients – "Dzintars"). Bet disciplīnā "Ilustrācija" par uzvarētāju atzīta Guna Poga ar darbu "LV: Mammmanuālis. Rokasgrāmata jaunajiem vecākiem" (klients – SIA "Aminori").
Kategorijā "Preses un vides reklāma" ar zeltu disciplīnā "Vides reklāma. Produkti, pakalpojumi, tēls" apbalvota aģentūra "McCANN Riga" radītā VELUX kampaņas "Ļauj savam mājoklim elpot" reklāma. Savukārt disciplīnā "Vides reklāma. Korporatīvā sociālā atbildība, labdarība, sociālā reklāma" augstāko žūrijas vērtējumu ieguvusi Lotes Vilmas Vītiņas Rīgas domei radītā reklāma "Svētki katram".
Kategorijā "Pasākumi un sponsorēšana" zeltu ieguvusi Skudras Metropole ar spoguļnamiņu virs Amatas upes (klients – "Paulig Coffee Latvia").
Bet jaunajā kategorijā "Radošās izcilības eksports" par pirmo zelta ieguvēju kļuvusi aģentūra Publicis Riga ar #StillSpeakingUp DEEPTRUTH (klients – "Propuesta Civica").
Balvu "Young Creative", kurai reklāmas, grafiskā un digitālā dizaina darbus iesniedz jaunie radošie talanti līdz 28 gadu vecumam, ieguvušas trīs radošas personības: Lelde Adele Cīrule ("CALM YOUR TITS"), Megija Jurevica ("Procesā") un Eva Abduļina ("Austra").
Īpašu balvu "Klienta komentārs" piešķīrusi īpaši izveidota žūrija, kurā darbojās Latvijas uzņēmumu pārstāvji. To šogad saņem trīs konkursanti: aģentūra Publicis Riga ar #StillSpeakingUp DEEPTRUTH, WRONG Digital ar "Uzveic tumsu" (klients – Latvijas Mobilais Telefons) un "Dirty Deal Audio" ar Sarunu festivāla LAMPA audio zīmolvedības projektu.
Ar pilnu laureātu sarakstu iespējams iepazīties šeit.