"Tallink Grupp" publicējusi 2021. gada 2. ceturkšņa finanšu rezultātus, kurus joprojām ietekmējuši ceļošanas ierobežojumi, kas saistīti ar Covid-19 vīrusa izraisīto pandēmiju.
2021. finanšu gada 2. ceturksnī (1. aprīlis – 30. jūnijs) "Tallink Grupp" kopumā pārvadāja 427 767 pasažierus, kas ir par 10,2% vairāk nekā pagājušā gada 2. ceturksnī. Pārvadāto kravas vienību skaits šajā periodā pieauga par 6,0%, bet pārvadāto pasažieru transportlīdzekļu skaits 2021. gada 2. ceturksnī pieauga par 22,7%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn.
Grupas neauditētie konsolidētie ieņēmumi 2021. gada 2. ceturksnī salīdzinājumā ar to pašu periodu 2020. gadā pieauga par 32,5% jeb par 21,1 miljonu eiro, sasniedzot 86,1 miljonu eiro. Neauditētais EBITDA rādītājs 2. ceturksnī sasniedza 4,4 miljonus eiro (2,4 miljoni eiro 2020. gada 2. ceturksnī), un neauditētie neto zaudējumi ir 24,3 miljoni eiro (neto zaudējumi 2020. gada 2. ceturksnī bija 27,4 miljoni eiro).
Uzņēmuma ieņēmumi no pamatdarbības jeb kuģu kursēšanas dažādos maršrutos 2021. gada 2. ceturksnī palielinājās par 9,7 miljoniem eiro, salīdzinot ar to pašu periodu 2020. gadā, un sasniedza 66,1 miljonu eiro. Citas aktivitātes, kas ceturkšņa griezumā pozitīvi ietekmēja ieņēmumu pieaugumu, bija kuģa "Silja Europa" īstermiņa frakts, kā arī dažāda veida mazumtirdzniecība, tostarp "Burger King" restorānu darbība, un Covid-19 testu pakalpojuma piedāvājums uz uzņēmuma kuģiem un Tallinas ostā.
Grupas investīcijas 2021. gada 2. ceturksnī sasniedza 3,1 miljonu eiro (14 miljoni eiro 2020. gada 2. ceturksnī). Ņemot vērā nestabilo ekonomisko situāciju un daļēju vai pilnīgu kuģu darbības apturēšanu, veikto investīciju apjoms samazināts līdz minimumam, nodrošinot tikai kritiskās kuģu apkopes un remontdarbus. Investīcijas veiktas arī tiešsaistes ceļojumu rezervēšanas un pārdošanas sistēmā un citu administratīvo sistēmu izstrādē, kā arī jauno "Burger King" restorānu atvēršanā.
Noslēdzoties 2021. gada 2. ceturksnim, "Tallink Grupp" likviditātes rādītājs sasniedza 116,7 miljonus eiro (104,9 miljoni eiro 2020. gada 30. jūnijā). Ceturkšņa beigās uzņēmums vienojās ar finanšu partneriem grozīt līgumu par pamatsummas atmaksas termiņa pagarinājumu, kas esot būtisks atvieglojums uzņēmumam šajos izaicinājumu pilnajos laikos.
Neskatoties uz krīzes radītajām problēmām, akcionāru uzticība uzņēmumam esot saglabājusies augsta – akcionāru skaits 2021. gada 2. ceturkšņa beigās ir divas reizes lielāks salīdzinājumā ar 2019. gada beigām, un to skaits ir 28 715 (2019. gada beigās akcionāru skaits sasniedza 13 670).
Komentējot 2. ceturkšņa rezultātus, "Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene saka:
"2021. gada sezonas sagatavošanās posms un sākums salīdzinājumā ar 2020. gadu ir ļoti atšķirīgs. Ja 2020. gada maijā un jūnijā bija lielas cerības un īslaicīgs atvieglojums kontekstā ar pasaules ceļu uz atveseļošanos no Covid-19 izraisītās krīzes, tad šogad esam daudz pragmatiskāki, piesardzīgāki un zinām, ka pasaulei vēl nav izdevies pārvarēt pandēmiju, un pilnīga atveseļošanās joprojām ir tālu. Pastāvīgi, bet pakāpeniski samazinoties ceļošanas ierobežojumiem un ievērojami mainoties ceļotāju uzticībai, kas mazinājusies, pateicoties valdību spēcīgajiem paziņojumiem un aicinājumiem ceļot tikai būtisku iemeslu un vajadzību gadījumā, starptautiskā transporta un ceļojumu nozare 17 mēnešus pēc pandēmijas uzliesmojuma turpina saskarties ar milzīgām grūtībām un problēmām.
2021. gada 2. ceturksnis uzņēmumā galvenokārt tika pavadīts, gatavojoties vismaz daļai pakalpojumu un darbībām, kuras var nodrošināt vasaras sezonā, kas ir "karstākā" uzņēmuma darbībā. Tādējādi galvenā uzmanība tika pievērsta kruīziem vienas valsts ietvaros, pārvadājumu pakalpojumu nodrošināšanai stingru ierobežojumu laikā, kā arī pakāpeniskai darbības atjaunošanai uzņēmuma regulārajos maršrutos, kur tas bija iespējams. Tie pasažieri, kuri ceļo, vēlas izbaudīt visu, kas tiek piedāvāts uz mūsu kuģiem, un maksimāli izmantot pieejamās iepirkšanās, ēdināšanas, izklaides un atpūtas iespējas."
Negene arī skaidro: "Ceturkšņa sākumā mūsu piedāvājumi un pakalpojumi bija ļoti ierobežoti, taču jau ceturkšņa beigās mums izdevās atjaunot trīs Tallinas viesnīcu darbību, tāpat nedaudz palielinājās pasažieru skaits maršrutā Tallina – Helsinki, kā arī atsākām kuģošanu ar kuģi "Silja Serenade" vietējos maršrutos un kuģi "Silja Europa" ar kruīziem bez izkāpšanas galamērķī. Tas viss būtiski palīdzēja gūt vitāli nepieciešamos ieņēmumus, taču tikpat svarīgu lomu tas nospēlēja uzņēmuma personāla motivācijas paaugstināšanā un lojalitātes atgūšanā.
Ņemot vērā pastāvīgos ceļošanas ierobežojumus, ievērojami zemāku atbalsta mehānismu aktivitāti, kā arī degvielas cenu pieaugumu, EBITDA rādītāja pieaugumu izdevās panākt, tikai pateicoties iepriekš veiktai izmaksu optimizācijai un efektivitātes paaugstināšanai. Arī turpmāk plānojam īstenot stingru izmaksu kontroli, rūpīgu darbības plānošanu un maksimālu elastību, kā arī pielietot efektīvas un novatoriskas idejas. Es patiesi ceru, ka nacionālās vakcinācijas programmas mūsu darbības valstīs ļaus izvairīties no līdzīgiem ierobežojumiem un līdz šim pieredzētās darbības pilnīgas vai daļējas apturēšanas."