Delfi foto misc. - 79053
Foto: Pixabay

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar 2020. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pieauga par 5,9 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 11,4 %, autodegvielas - palielinājās par 9,6 %.

Salīdzinot ar 2020. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 18,2 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 15,4 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,7 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8 %.

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 76,1 %), ko nozīmīgi ietekmējis ierobežojumu samazinājums tirdzniecības centros. Pieaugums bija arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9 %).

Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,8 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,2 %).

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2 %.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!