stacija Ziemeļblāzma
Foto: DELFI

Ir pabeigts VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iepirkums par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību; uzņēmums ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība "BMGS – Fima", savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks "Leonhard Weiss OÜ".

VAS "Latvijas dzelzceļš" šo projektu īsteno Eiropas Savienības projekta ietvaros, kura mērķis ir Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu. Kopējās projekta izmaksas plānotas 44,4 milj. eiro apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums veidos 85%, un atlikušo nepieciešamo finansējumu jeb 15% uzņēmums segs no saviem finanšu resursiem. Projektu plānots pabeigt 2023. gadā.

"Visā Eiropā un pasaulē dzelzceļš ir viens no nozīmīgākajiem sabiedriskā pasažieru transporta veidiem, un lai arī Latvijā dzelzceļš stabili ieņemtu pasažieru transporta mugurkaula lomu, būtiski ir vairāki aspekti – mūsdienīga un visām klientu grupām draudzīga pasažieru infrastruktūra dzelzceļa stacijās un pieturas punktos, droša un kvalitatīva kopējā dzelzceļa infrastruktūra, ātra un pietiekami bieža vilcienu satiksme, kā arī klientiem ērts un moderns ritošais sastāvs," uzsver VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Stacijās un pieturas punktos LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, pasažieru skaitam un vilcienu uzgaidīšanas vajadzībām pielāgotas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņus un velonovietnes, kā arī klientiem draudzīgu un visām sabiedrības grupām pielietojamu apziņošanas sistēmu. Iespējas brīvi piekļūt dzelzceļa pasažieru infrastruktūrai tiks nodrošinātas arī cilvēkiem ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem, un pasažieriem ar īpašām vajadzībām tiks izveidotas arī taktilās joslas un taktilās vadulas. Pasažieru drošības uzlabošanai tiks ierīkota videonovērošana.

2020. gadā VAS "Latvijas dzelzceļš" pirmo reizi dzelzceļa vēsturē Latvijā izstrādāja vienotas pasažieru infrastruktūras vizuālās vadlīnijas, kuras tiks īstenotas visās jaunbūvējamajās un modernizējamajās stacijās, radot Latvijas dzelzceļa infrastruktūras vienotu vizuālo tēlu.

Projekta gaitā tiks gan modernizēta pasažieru infrastruktūra pieminētajās dzelzceļa līnijās, gan izbūvēti jauni pieturas punkti pie Silikātu ielas un Slokas ielas (līnijā Torņakalns - Bolderāja), pie Dauderiem (līnijā Zemitāni - Skulte) un netālu no tirdzniecības centra "Alfa" (līnijā Rīga – Cēsis).

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDZ CARGO", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!