Pēc Lietuvas lidostu Ekspluatācijas un infrastruktūras departamenta vadītāja Daiņusa Čuplisa vārdiem, lidostas infrastruktūrai ir ciklisks raksturs – tās nolietotās daļas ir jārekonstruē ik pēc 10-15 gadiem, lai tiktu nodrošinātas attiecīgās aviācijas drošības un vides aizsardzības prasības. Pēdējo reizi Palangas lidostas rekonstrukcija tika veikta 2007. gadā.
Rekonstrukcijas laikā Palangas lidostā uzstādīs jaunu lidlauka LED signālgaismu sistēmu, veiks visa seguma remontu, uzstādīs platformas apgaismojumu un virszemes notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas sistēmas.
"Rekonstruētas lidjoslas ne tikai nodrošinās drošāku lidmašīnu kustību, bet arī samazinās to degvielas patēriņu. Rekonstrukcijas darbu laikā tiks uzlabota virszemes notekūdeņu savākšana un attīrīšana, bet uzstādītais LED apgaismojums samazinās elektroenerģijas patēriņu visā lidostā", norāda Čuplis.
Pēc viņa teiktā, Palangas lidostas rekonstrukcija tiek veikta atbilstoši Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) prasībām attiecībā uz starptautisko aviāciju un lidostas darbību.
"Palangas lidostas infrastruktūras atjaunošana atbilstoši pēdējiem starptautiskiem standartiem nodrošinās lidostas darbības drošību un ātrāku lidmašīnu apkalpošanu, uzlabos ekoloģisko situāciju un palīdzēs pievienotās vērtības radīšanai visā Lietuvas Rietumu reģionā", pauž Čuplis.
Darbi pie galvenā un visaktīvākā rekonstrukcijas posma sāksies 6. septembrī. Šajā laikā lidostas darbība būs slēgta uz 45 dienām.
2020. gada rudenī izsludinātajā konkursā par Palangas lidostas rekonstrukcijas līguma publisko iepirkumu uzvarēja Latvijas uzņēmums "A.C.B.", kas apņēmās veikt visus darbus par 13,6 miljoniem eiro (bez PVN). Lielākā daļa šī projekta tiek finansēta no valsts budžeta – saskaņā ar valdības lēmumu Palangas lidostas rekonstrukcijas darbiem tika piešķirti 10,25 miljoni eiro. Šīs investīcijas ir apstiprinājusi Eiropas Komisija. Atlikušie 3,35 miljoni eiro tiek finansēti no Ziemeļvalstu investīciju bankas aizdevuma Lietuvas lidostām.
Pēc Armanda Sviķa, Grupas "A.C.B." izpilddirektora, vārdiem, uzņēmumam jau ir līdzīga pieredze, veicot Viļņas lidostas skrejceļa rekonstrukcijas darbus 2017. gadā, tādēļ darbuzņēmējs ir gatavs risināt problēmas Palangas lidostas rekonstrukcijas projektā.
"Mēs īstenosim projekta aktīvāko stadiju pēc iespējas ātrāk, tāpēc darbi tiks veikti nepārtraukti – 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā. Palangas lidostas rekonstrukcijas darbi ir ieplānoti tā, lai neradītu negatīvu ietekmi uz vidi, sabiedrību un nodrošinātu draudzīgu kaimiņu būšanu. Speciāli šim projektam izstrādātā ietekmes uz vidi plānā ir paredzēti nepieciešamie pasākumi trokšņa un putekļu samazināšanai: zemes uzbērumi, regulāra beramo materiālu laistīšana ar ūdeni u.c." atzīmē Sviķis.
2020. gadā Lietuvas apkalpoja 1,8 miljonus pasažieru un 30 tūkstošus lidojumu.