Pagājušajā nedēļā Latvijas valdība paziņoja par kārtējo finanšu piešprici nacionālajai aviokompānijai "airBaltic", un sabiedrība šo lēmumu, tāpat kā iepriekšējās reizēs, uzņēma ar dalītām jūtām. Tomēr Latvija nav vienīgā valsts Eiropā, kas pandēmijas laikā balstījusi savu aviokompāniju, un pēdējā gada laikā reģionā strādājošie uzņēmumi atbalstā saņēmuši desmitiem miljardus eiro, taču pastāv bažas, vai valdības jelkad šo naudu saņems atpakaļ.
Portāls "Delfi Bizness" piedāvā apkopojumu, kā citas Eiropas valstis šajā laikā centušās noturēt aviokompānijas virs ūdens un kādiem mērķiem "airBaltic" plāno izlietot gaidāmo finansējumu.
Satrauc, ka neatmaksās
Kā liecina dažādu organizāciju aplēses, patlaban dažādu reģiona valstu piešķirtais un Eiropas Komisijas apstiprinātais finansiālais atbalsts Eiropas aviokompānijām tuvojas 40 miljardiem eiro, bet procesā ir sarunas par vēl papildus atbalstu vairāku miljardu eiro apmērā. Kopējais aviokompāniju parāda līmenis pasaulē pagājušajā gadā sasniedza vairāk nekā 180 miljardus eiro, kas ir gandrīz puse no kompāniju pērnā gada ienākumiem, liecina izpētes kompānijas "McKinsey" ekspertu aplēses. Šo aizdevumu atmaksu nākotnē var sarežģīt kredītreitingu pasliktināšanās un augstākas finansēšanas izmaksas, kas galu galā var tikt uzkrauts uz ceļotāju pleciem augstāku biļešu cenu veidā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv