Cilvēkiem patīk gan spēlēt, gan vērot spēles. Sports, videospēles, dažādas sacensības ir svarīga kultūras sadaļa, kurā mūsdienās arī apgrozās miljardu miljardi. Tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka gan virtuālās, gan īstās pasaules spēles tiek izmantotas mārketinga un reklāmas nolūkā. Piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) tūrisma nodaļa pavisam nesen izstrādājusi Latvijas iekšzemes apceļošanas veicināšanas spēli ar maršrutiem pa visu valsti, savukārt Itālijas Ārlietu ministrija jūlijā publicēja mobilo viedtālruņu spēli kultūras popularizēšanai, bet Īrija maksā ietekmētājiem, lai tie spēlētu videospēli, kurā var apceļot īru salu. Dažkārt spēles ir arī propagandas rīks.
Dažkārt spēles ir arī propagandas rīks, ko nesmadē pat ar terorismu saistītas organizācijas un lielvaras. ASV jau ilgus gadus darbojas bruņoto spēku sponsorēta videospēļu sērija, kuras mērķis ir panākt jaunu cilvēku pievilināšanu armijai.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv