Iespējams, daudziem šķiet, ka strādāt viesnīcu biznesā ir pavisam vienkārši: atliek tikai ieguldīt naudu, iekārtot numuriņus, atrast darbiniekus, reģistrēt viesnīcu "Booking" vietnē un – skaitīt ienākumus. Tomēr iespēju izgāzties šajā nozarē ir daudz. Par to, kas var noiet greizi un kāpēc viesnīcu bizness visiem neiet no rokas, stāsta Jūlija Žagunova, kura vairāk nekā 15 gadus strādājusi "Sherlock Art Hotel", kā arī pieczvaigžņu viesnīcās "Dome Hotel & SPA" un "Grand Palace Hotel".
Turpinām rakstu sēriju "Biznesa mācība", kurā pieredzējuši uzņēmēji stāsta par savām kļūdām un vērojumiem nozarē. Citus rakstus atradīsi šeit.
"Nelielā viesnīcā parasti ir 10–15 numuriņi, un tas ir labs variants ģimenes biznesa uzsākšanai. Apgrozījums diez vai ļaus algot pazīstamus pavārus vai viesnīcu vadītājus, jo tas ir ļoti dārgi, bet, saimniekojot prātīgi, šāds biznesa modelis var nest peļņu. Vienīgi pieļauto kļūdu var būt tik daudz, ka pat dvēseliskākās un mājīgākās viesnīcas (lielajos viesnīcu kompleksos tā bieži pietrūkst), ko īpašnieks iekārtojis ar mīlestību, var neizturēt konkurenci," stāsta Jūlija. Lūk, kādas nianses būtu jāņem vērā tiem, kas vēlas strādāt viesnīcu biznesā.
Esmu priekšnieks, es visu zinu!
"Esmu stingri pārliecināta – ja viesnīca bankrotē, tas ir sliktas pārvaldības dēļ. Zivs vienmēr pūst no galvas! Protams, var būt vairāki varianti, kurš īsti ir vainīgs. Visbiežāk tas ir viesnīcas īpašnieks, kurš neizprot viesnīcu biznesa principus un visu lemj pēc sava prāta, bet gadās, ka vaininieks ir viesnīcas vadītājs. Lai kā arī būtu, jāvaino vadība – varbūt mārketingam netika veltīts gana daudz uzmanības, varbūt resursi tika sadalīti neefektīvi, varbūt preču piegādes organizētas nepareizi, bet varbūt darbā pieņemti nepiemēroti cilvēki," norāda Jūlija.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv