Foto: Andrejs Brūvelis/Privātais arhīvs

Iegūtās peļņas ziņā smiltsērkšķi daudz neatšķiras no citiem augļiem un ogām – ar šo nodarbi stāvus bagātam kļūt neizdosies, taču tie Latvijā izceļas ar augstu eksporta potenciālu, "Delfi Bizness" stāsta Latvijas augļkopju asociācijas valdes loceklis un smiltsērkšķu biznesā strādājošā uzņēmuma "BRUwell" īpašnieks Andrejs Brūvelis.

Ja citur pasaulē smiltsērkšķu produktus patērētu tik daudz, cik Latvijā, tad mēs nespētu piepildīt tirgu, pat apstādot ar tiem visu Latvijas sauszemi, viņš saka.

Latvijā smiltsērkšķi galvenokārt tiek pārstrādāti sulā un dzērienos, bet no tiem ražo arī saldējumu, eļļu, marmelādi, piedevas jogurtiem un veselīgām uzkodām, vīnu, ādas kopšanas krēmus un citus produktus. Produktu eksports gan vēl jāattīsta.

Smiltsērkšķu audzētāji līdz šim Latvijā attīstījušies samērā klusi un nemanāmi. Kāpēc tā?

Neesam centušies kļūt ievērojami. Zināmā mērā, mācoties no igauņu rūgtās pieredzes. Tur pirms divdesmit gadiem neapdomīgas un pārmērīgas reklāmas dēļ strauji sastādīja prāvas smiltsērkšķu platības. Kad tās visas sāka ražot augļus, iestājās pārprodukcija, jo tik liela pieprasījuma tolaik nebija ne Baltijas valstīs, ne citviet.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!