2021. gada jūlijā, salīdzinot ar 2020. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 6,7 %, autodegvielas – par 12,0 %.
Salīdzinot ar 2020. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 32,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 21%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,6%). Ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13,9%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,7%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,3 %.
2021. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5 %, autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums palika nemainīgs.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,5 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,0 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,7 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,3 %).
2021. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,8 %.