Toms Didrihsons, "Orkla Latvija"
Foto: Publicitātes foto/"Orkla Latvija"

Plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmuma “Orkla Latvija” 2020. gada konsolidētais apgrozījums veido 104,2 miljonus eiro. Pērn uzņēmums investējis aptuveni 4 miljonus eiro, savukārt, nodokļos samaksājis vairāk nekā 18 miljonus.

SIA "Orkla Latvija" un tās meitas uzņēmumu kopējā peļņa pēc nodokļu nomaksas pērn bijusi 4,6 miljoni.

"Ņemot vērā visus 2020. gada izaicinājumus ar gada finanšu rezultātiem esam apmierināti. Pērn noslēdzām uzņēmumu apvienošanas procesu, kā arī turpinājām mūsu zīmolu pozīciju stiprināšanu tirgū, investējot ražošanas pilnveidē, ilgtspējas stratēģijas īstenošanā, kā arī jaunos un inovatīvos produktos. Mūsu prioritāte ir darbinieku un klientu drošība un veselība, tādēļ esmu gandarīts, ka spējām pielāgoties pārmaiņām, kas sekmēja biznesa nepārtrauktību," saka "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

"Latvijas tirgus ir mūsu prioritāte un mēs koncentrējamies uz to, ko vēlas tieši vietējie patērētāji, viņiem piedāvājot augstākās kvalitātes produktus dažādās kategorijās un tirgus segmentos, līdz ar to 2020. gadā bijām spējīgi sabalansēt kopējo rezultātu. Vairākās produktu kategorijās redzējām izaugsmi, jo izteikti iezīmējās tendence izvēlēties uzticamus vietējos zīmolus ar senām tradīcijām un augstu kvalitāti, savukārt dažās kategorijās vērojām arī zināmus izaicinājumus" uzsver Toms Didrihsons.

Sekojot līdzi pieprasījumam un vēlmei iegādāties pārtikas produktus attālināti, "Orkla Latvija" 2020. gadā attīstīja savu e-komercijas platformu, atverot internetveikalu "oveikals.lv". Gada laikā internetveikalā ir pārdotas vairāk nekā 4 tonnas konfekšu, 3,5 tonnas čipsu, 2,5 tonnas zefīru un piegādātas vairāk nekā 2500 tortes un kūkas visā Latvijā.

Viens no lielākajiem notikumiem 2020. gadā, kas paveikts par spīti globālajai pandēmijai, ir "Laimas" jaunās ražotnes ēkas nodošana ekspluatācijā, apsteidzot plānoto būvniecības grafiku par gandrīz mēnesi. Jaunā ražotne uzcelta Ādažos. Tās tapšanā un zīmola turpmākā attīstībā pēdējo gadu laikā ir investēti vairāk nekā 20 miljoni eiro.

"Mūsu mērķis ir turpināt attīstīt iemīļotos un vēsturiskos zīmolus, kā arī stiprināt pozīcijas kā ilgtspējīgam vadošajam plaša patēriņa zīmolu uzņēmumam Baltijā. Ik gadu uzņēmuma attīstībai, modernizēšanai un uzturēšanai investējam 4 līdz 5 miljonus eiro, un tāds ir arī uzņēmuma plāns šajā gadā," papildina Didrihsons.

Lielākie "Orkla Latvija" 2020. gada investīciju projekti bija jaunu iekārtu iegāde un automatizācija "Ādažu Čipsu" ražotnē, "Selgas" vafeļu ražošanas līnijas pilnveide, kā arī dažādi uzlabojumi pārējās uzņēmuma ražotnēs, lai veicinātu energoefektivitāti, procesu efektivizāciju, kā arī darba vides un drošības pilnveidi. Tika rekonstruēti arī vairāki "Laimas" saldumu tirdzniecības veikali, kā arī atjaunota "Laimas" šokolādes muzeja ekspozīcija.

2020. gadā "Orkla Latvija" savā sortimentā ieviesa vairāk nekā 100 jaunus produktus, tajā skaitā uzņēmums paplašināja savu piedāvājuma klāstu ar augu valsts produktiem.

"Orkla Latvija" ir plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmums, kas apvieno un attīsta zīmolus "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta", "Pedro" un citus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!