Stena Line - 1
Foto: Publicitātes foto

Turpinot paplašināt savu darbību Baltijas jūrā un investējot apmēram 200 miljonus eiro, Zviedrijas prāmju kompānija "Stena Line" 2022. gadā Ventspils‒Nīnashamna maršrutā norīkos divus jaunus iespaidīga izmēra prāmjus.

Jaunie prāmji papildinās "Stena Line" floti, palielinot pasažieru salona ietilpību par 33%, kā arī nodrošinot gandrīz 25% lielāku kravas ietilpību un 30% augstāku energoefektivitāti salīdzinājumā ar esošajiem kuģiem.

E-Flexer tipa prāmji būs 240 metru gari, tajos būs263 kajītes, 1200 pasažieru ietilpība, 3600 līnijmetru kravu vienībām, kas ļaus palielināt kravas ietilpību par 25% un pasažieru salona ietilpību par 33%. Jaunie kuģi piedāvās pasažieriem jaunas iespējas atpūtai uz kuģa un patīkamu ceļošanas pieredzi Ventspils–Nīnashamna maršrutā, kas ir īsākais ceļš starp Baltiju un Skandināviju. Šobrīd notiek prāmju būvēšana kuģu būvētavā "CMI Jinling" Veihajā, Ķīnā. Divu jaunu prāmju iegādē "Stena Line" investējusi apmēram 200 miljonus eiro.

"Turpinām augt kopā ar mūsu klientiem, nostiprinot savas pozīcijas un floti visā Baltijas jūrā. Reģionā joprojām palielinās pieprasījums pēc lielākām jaudām, jo paplašinās kravu pārvadājumu klientu loks, un arī pasažieri pandēmijas laikā izvēlas ceļošanu ar prāmi kā drošu transporta veidu. Šie lielie, modernie un degvielas patēriņa ziņā ekonomiskie nākamās paaudzes kuģi ir mūsu flotes modernizācijas un arī ilgtspējīgas kuģniecības attīstības flagmaņi," sacījis "Stena Line Group" izpilddirektors Niklass Mortensons (Niclas Mårtensson), prezentējot uzņēmuma nākotnes ieceres un atzīmējot šobrīd jaunākā kompānijas flotē esošā prāmja "Stena Scandica" inaugurāciju.

Jaunie kuģi ir vieni no energoefektīvākajiem RoPax kuģiem pasaulē. Pateicoties optimālajam korpusam, dzenskrūvju, spuldžu un stūres konstrukcijai, E-Flexer prāmji ir līdz pat 30% energoefektīvāki nekā esošie kuģi. Prāmji tiks darbināti ar gāzi, kas ļaus pāriet uz metanola vai sašķidrinātas dabasgāzes degvielas izmantošanu. Kuģi būs aprīkoti tā, lai ostas apmeklējumu laikā izmantotu krasta elektroapgādes sistēmas, samazinot emisijas, turklāt elektrības pieslēgums ļaus nākotnē pāriet arī uz hibrīdu akumulatoru. Kuģos tiks piedāvāta efektīva iekraušana un izkraušana ar caurbraukšanas joslām divos klāju līmeņos.

Pēdējā gadā uzņēmums ir paplašinājis savu darbību Baltijas jūrā, palielinot gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu reģionā pēc jūras transporta. Šogad abos Latvijas maršrutos Ventspils‒Nīnashamna un Liepāja‒Trāveminde jau kursē divi jauni, lieli "Stena Line" prāmji.

"Stena Line" ir viena no lielākajām prāmju kompānijām Eiropā ar 37 kuģiem un 17 maršrutiem Ziemeļeiropā. Tā ir nozīmīga Eiropas loģistikas tīkla sastāvdaļa: uzņēmums izstrādā jaunus kombinēto pārvadājumu kravas risinājumus, apvienojot pārvadājumus pa dzelzceļu, sauszemes ceļiem un jūru. Tai ir arī loma tūrisma nozarē Eiropā, nodrošinot pasažieru pārvadājumus. 2012. gadā Stena Line ieguva tiesības veikt pārvadājumus prāmju maršrutā starp Nīnashamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā, un uzņēmums ir vairāk nekā divas reizes paplašinājis savu darbību no viena kuģa un 10 reisiem nedēļā līdz pašreizējam fiksētajam grafikam, kurā kursē divi kuģi un ir 24 pasažieru un kravas reisi nedēļā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!