"Pašlaik notiek projektēšana visai "Rail Baltica" pamata trasei Latvijā – 263 km garumā. Tiklīdz kāds posms būs pabeigts, nodosim to būvniecībai. Paredzam, ka "Rail Baltica" būvniecību varam veikt secīgi un pirmos darbus pabeigt līdz 2026. gadam," saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
"Tehniski gatavākais ir dienvidu posms līdz Lietuvas robežai, kur būvniecību plānots sākt 2023. gadā. Vilcienu kustība šajā virzienā varētu sākties no 2027. gada. Sarunās ar Lietuvas transporta ministru esam vienojušies, ka prioritāri izbūvējam dienvidu virzienu, tāpat Lietuvas uzstādījums ir saglabāt ambīcijas līdz 2026. gada beigām izbūvēt Eiropas platuma dzelzceļa līniju. Tādā gadījumā jau pēc sešiem gadiem varēsim ātrvilcienā ceļot no Rīgas uz citām Eiropas galvaspilsētām," skaidro ministrs.
Vienlaikus ar dienvidu posma attīstību kā projekta prioritāti Linkaits uzsver jaunā divlīmeņu autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu pie Salaspils izbūvi, lai uzsāktu kravu pārvadājumus pa jauno dzelzceļa līniju un nodrošinātu kravu pārkraušanu Salaspils loģistikas parkā.