Divu līdz triju gadu laikā būvniecība notiks visā dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trases garumā, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja "Rail Baltica" projekta Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna.
"Mēs redzam, ka nākamo divu triju laikā būs būvniecība pilnībā visos 870 kilometros," teica "RB Rail" vadītājs.
Viņš arī atzīmēja, ka Baltijas valstu stratēģijas projekta īstenošanā atšķiras. "Katrā valstī stratēģija atšķiras, bet būtiski, ka mērķis tiek sasniegts vienā laikā," pauda Driksna.
Tostarp viņš piebilda, ka Lietuvā šobrīd būvdarbi notiek pie Kauņas, virzot dzelzceļa trasi uz Latvijas pusi, Igaunijā plānotajā dzelzceļa trasē tiek būvēti dažādi punktveida objekti, piemēram, pārvadi, bet Latvijā darbs sākts sarežģītākajos un laikietilpīgākajos objektos, proti, sākti darbi Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā un lidostā "Rīga".
Pēc "RB Rail" vadītāja paustā, ņemot vērā, ka projekta īstenošana sākta pakāpeniski, projekts arī tiks pabeigts pa daļām. "Mēs sāksim pabeigt pirmos posmus 2026.gadā. (..) Visu projektu kopumā mēs varēsim pabeigt līdz 2030.gadam," teica Driksna, piebilstot, ka, piemēram, viens no pirmajiem dzelzceļa posmiem, ko varētu pabeigt 2026.-2027.gadā, varētu būt posms starp lidostu "Rīga" un Kauņu.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.