Elektroniskais paraksts piešķir dokumentam identisku juridisku spēku kā ar roku uzrakstīts, taču paātrina apstiprināšanas procesu. Attiecīgā persona var parakstīt saņemto digitālo dokumentu datorā vai viedierīcē un nekavējoties nosūtīt atpakaļ pa elektronisko pastu. Visa procedūra aizņem pāris minūtes un nav nepieciešams ne satikt citas iesaistītās puses, ne sūtīt izdrukātus līgumus pa pastu vai ar kurjeru.
Otrais pieprasītākais risinājums, ko ieviesa 17% aptaujāto uzņēmēju, bija e-rēķini. Līdzīgi kā e-paraksts, arī e-rēķins saīsina dokumentu aprites laiku. Turklāt mašīnlasāms e-rēķins atvieglo darbu arī grāmatvedim - vairs nav jāievada informācija grāmatvedības sistēmā, jo datorprogramma to izdara automātiski.
Nākamie visbiežāk ieviestie digitālie risinājumi ir personāla vadības sistēma un projekta vadības sistēma mākoņkrātuvē. Katru no tiem izvēlējušies pa 12% respondentu, un tas bija nepieciešams, lai darbinieki varētu turpināt efektīvi strādāt arī no mājām.
"Jumis Pro" vadītājs Viesturs Slaidiņš norāda, ka pircēju apkalpošanas ierobežojumi ienesa korekcijas arī veikalu darbībā, tādēļ pēdējā pusotra gada laikā tika piedzīvota strauja e-veikalu ekspansija. Tas atspoguļojas arī aptaujas datos. 11% uzņēmumu norāda, ka izveidojuši savu internetveikalu, lai klienti varētu pasūtīt preces vai ēdienu arī tad, kad paša veikala, restorāna vai kafejnīcas durvīm jābūt slēgtām.
Savukārt desmitā daļa respondentu ieviesa grāmatvedības vai uzņēmumu vadības sistēmu kā mākoņpakalpojumu.
Pētījums "Vadītāja digitālais portrets" tapis ar grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Jumis" atbalstu, veicot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma pārbaudi 994 respondentiem.