"Rail Baltica" projekta Latvijas daļa izmaksās daudz dārgāk nekā iepriekš plānotie divi miljardi eiro, taču cik – neviena no atbildīgajām pusēm nav gatava pat prognozēt, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "de facto". Latvijas Bankas ekonomisti pieļauj, ka izmaksas varētu pietuvoties trim miljardiem eiro. Tas arī nozīmē, ka būs jādomā, kur ņemt līdzekļus projekta pabeigšanai.
Līdz ar nākamā gada budžeta pieņemšanu ir skaidrs, ka līdz 2022.gada beigām "Rail Baltica" projektam Latvijā būs iztērēts vairāk nekā pusmiljards eiro (1/4 daļa no sākotnēji plānotajiem 2 miljardiem), taču pirmo dzelzceļa pamattrases sliežu posmu varētu sākt būvēt 2023.gadā un tas vedīs no Rīgas lidostas uz Lietuvas robežu.
Aptuveni pirms četriem gadiem, kad "Rail Baltica" ideja jau bija ieguvusi pietiekami skaidras aprises, atbildīgās amatpersonas nosauca paredzamās izmaksas – 5.8 miljardi eiro, no tiem divus miljardus izmaksātu Latvijas posms.