Novembrī aizvadīts ikgadējais konkurss "Drošākais uzņēmuma autoparks", ko organizē apdrošināšanas uzņēmums "Balta" un Satiksmes ministrija. Zelta kategorijas balvas piešķirtas 14 uzņēmumiem, kas ikdienas darbā visveiksmīgāk ievēro drošas satiksmes ABC – auto, bizness, cilvēks. Ar Kristapu Liecinieku, uzņēmuma "Balta" Transporta produktu un riska parakstīšanas pārvaldes vadītāju, pārrunāsim, kādi riski jāņem vērā jebkuram uzņēmumam, kam pieder autoparks.
Sākumā parunāsim par situāciju uz Latvijas ceļiem. Pēdējos divos gados pārvietošanās intensitāte samazinājusies, vai tas kaut kā ir ietekmējis avāriju skaitu?
Pandēmijas laiks situāciju nudien ir ievērojami mainījis. Pagājušajā gadā cilvēki pārvietojās mazāk, attiecīgi arī CSN bija mazāk. Bet jau 2020. gada septembrī pārvietošanās intensitāte atgriezās 2019. gada līmenī. Covid-19 efekts, kad situācija uz ceļiem uzlabojās, bija īss brīdis, tomēr kopumā 2020. gadā avāriju bija par 11% mazāk nekā 2019. gadā. Bet biedē upuru skaits – cietušo bija par 5% vairāk nekā 2019. gadā. Šķiet – jo mazāk mašīnu uz ceļiem, jo mazāk CSN, jo mazāk mirušo. Tomēr realitātē tā nebija.
Domāju, ka pandēmija ir ietekmējusi mūsu psiholoģisko stāvokli. To, kā mēs jūtamies, var redzēt autovadītāju kultūrā – ja cilvēks izjūt stresu, savas emocijas viņš izgāzīs pie stūres. Skatoties uz šo gadu, upuru ir vēl vairāk – 2021. gada pirmajos deviņos mēnešos bojāgājušo ir par 9,2% vairāk nekā tajā pašā laika periodā pirms gada. CSN skaits pieaudzis par nepilniem 7%. Jā, oktobra beigās bija "lokdauns", cilvēki mazāk pārvietojās, bet tas bija tikai viens mēnesis. Šogad situāciju ietekmējis fakts, ka cilvēkiem nebija daudz iespēju doties ceļojumos ārpus valsts robežām, tādēļ viņi apceļoja Latviju.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv