FID apkopojis informāciju no FID sagatavotajiem atzinumiem un riska informācijas ziņojumiem, kas nosūtīti Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) un Iekšējās drošības biroja (IDB) trīs gadu laika posmā - no 2018. līdz 2020.gadam, kā arī izmantota KNAB un prokuratūras sniegtā informācija. Dokumentā minēti indikatori, kas var liecināt par korupciju.
Minētais materiāls būs vērtīgs rīks kredītiestāžu un tiesībaizsardzības iestāžu turpmākajā darbā koruptīvu darījumu atklāšanā un izmeklēšanā, uzskata FID.
Attiecībā uz publiskajiem iepirkumiem iespējamie likumpārkāpumu indikatori ir izsludinātā publiskā iepirkuma īsais termiņš, radot aizdomas, ka iepirkuma procedūra ir ar formālu raksturu un iepriekš veikta vienošanās par iepirkuma uzvarētāju.
Tāpat par korupciju var liecināt tas, ka izsludinātā publiskā iepirkumā ir tikai viens pretendents un specifikācija atbilst vienam konkrētam pretendentam, vērtē FID.
Par korupciju var liecināt arī tas, ka viena un tā pati persona, kas arī ir bijusi vienīgais pretendents, ir uzvarētājs vairākos vienas un tās pašas iestādes iepirkumos.
Korupcijas aizdomas iespējamas, ja iepirkumā uzvarējuša uzņēmuma faktiskais patiesā labuma guvējs un vadītājs ir konkrētās iestādes institūcijas amatpersona, kura var ietekmēt publiskā iepirkuma rezultātu.
Aizdomas arī var radīt, ja iepirkumu izsludinājušās iestādes pārstāvis slēpti tiekas ar pretendenta pārstāvi.
Attiecībā uz pārrobežu korupciju eksperti iesaka pievērst uzmanību tam, vai saņemts naudas pārskaitījums no uzņēmuma, kas ārvalstīs tiek turēta aizdomās krimināllietā par korupciju.
Par pārrobežu korupciju arī var liecināt tas, ka ārvalstu uzņēmumam, kas iesaistīts darījumos, piemīt čaulas veidojuma pazīmes un apzināti veidota sarežģīta norēķinu struktūra, uzsver FID.
Kā atzīmē FID, pārrobežu korupcijas indikatoru var kalpot tas, ka konts Latvijas kredītiestādē izmantots, lai uz fiktīva konsultāciju līguma pamata pārskaitītu līdzekļus no personas vai tai piederoša uzņēmuma citas valsts.