Delfi foto misc. - 80308
Foto: Publicitātes attēli

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludinājis starptautisku konkursu par "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem, aģentūru LETA informēja "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji.

Konkurss norisināsies divās kārtās. Pirmajai, kvalifikācijas kārtai pretendentiem jāpiesakās līdz 2022.gada 28.februārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022.gada aprīlī. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt nākamā gada nogalē.

Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar konkursu par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu sākšanu Latvijā ārpus Rīgas robežām 2023.gada pirmajā pusē.

Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā.

Lai informētu ieinteresētos piegādātājus un atbildētu uz jautājumiem par iepirkumu, "Eiropas dzelzceļa līnijas" 19.janvārī plkst.15 tiešsaistē organizēs sanāksmi.

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka pieredze liecina, ka apvienota Latvijas un ārvalstu speciālistu prakse veido sekmīgu rezultātu. Tā paaugstina arī vietējo speciālistu konkurētspēju starptautiskos tirgos.

Nākotnē tiks organizēti atsevišķi iepirkumi citu trases posmu un būvju uzraudzībai, piemēram, Rīgas pilsētā no lidostas "Rīga" pārvada līdz Torņkalna stacijai un no Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Aconei, pārrobežu dzelzceļa posmu izbūves uzraudzībai Igaunijas un Lietuvas pierobežā aptuveni 20 kilometru garumā un Salaspils multimodālā kravu termināļa būvdarbu uzraudzībai.

Šis iepirkums neattiecas uz 16 reģionālo staciju būvdarbu uzraudzību, par kuru projektēšanu ir izsludināts iepirkums, kas noslēgsies 2023.gada beigās.

"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā sākas pie Lietuvas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām - Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, galvaspilsētai Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!