Šis gads, tāpat kā iepriekšējais, daudziem tūrismā strādājošajiem bijis grambains kā lauku ceļš šķīdonī. Tomēr tūrisma nozarē strādājošie spējuši pielāgoties. Daļa tūrisma jomā strādājošo uzņēmumu šo laiku veltīja jaunu tūrisma produktu un pakalpojumu izstrādei. Tapuši jauni galamērķi, glempingi un piedāvājumi aktīvi pavadīt laiku dabā, stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava.
2021. gadu var raksturot kā divdabi – starptautiskais tūrisms atkal sāka celties kājās, bet iekšējais cietis gan viļņveidīgo ierobežojumu, gan mazākas ceļotāju intereses dēļ nekā pērn. "Noteikti vēlētos arī izcelt tūrisma pieprasījuma tendences – nozare ieguva apstiprinājumu tam, ka cilvēku vēlme ceļot nav mazinājusies, un atsevišķas Dienvideiropas valstis vasaras izskaņā demonstrēja pietiekami spēcīgu izaugsmes potenciālu nākotnē. Notikums kā tendence, kas, manuprāt, ilustrē arī atsevišķus nākotnes izaicinājumus, ir tūrisma pakalpojumu pieejamības jautājums. Distances ievērošana, darba laiku regulējums, maksimālais apmeklētāju skaits atsevišķos segmentos samazina piedāvājuma maksimālo apjomu. Savukārt tūristu uzvedībā daudz izteiktāka ir kļuvusi spontānu lēmumu, vēlu lēmumu pieņemšana. Faktiski varam runāt par to, ka šajā gadā kā notikums izceļama ceļotāju uzvedības maiņa," spriež tūrisma eksperts, biznesa augstskolas "Turība" asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv