Līdz 2022. gada oktobrim "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras projektā pie starptautiskās lidostas "Rīga" notiks ceļa izbūve, ietverot zonu starp Ziemeļu ielu un Muzeju ielu, kā arī starp autoceļu P133 un Torņa ielu.
Ceļa kopējais garums ir 900m. Izbūves darbu laikā netiks traucēta ne lidostas darbība, ne arī piekļuve lidostai.
Šobrīd notiek ārējo komunikāciju izbūves sagatavošana, augsnes kārtas noņemšana, lai pēc tam īstenotu pievadceļa izbūvi. Drīzumā plānots sākt testa pāļu noslogošanu.
Uzbūvējot jaunu pievadceļu lidostai, būvlaukums kļūs ievērojami lielāks nekā patlaban. Lai netraucētu lidostas darbu, kā arī piekļuvi lidostai, visus būvdarbus ir plānots realizēt posmos, par kuriem sabiedrība tiks informēta atbilstoši plānotajam darbu grafikam.
"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā "Rīga" izbūvi veic ilnsabiedrība B.S.L. Infra. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA "Binders"un AS "LNK Industries". "Rail Baltica" projekts lidostas teritorijā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Būvniecības darbus pilnsabiedrība plāno veikt secīgi piecos posmos – līdz 2025. gada decembrim.
Pirmais posms – Rail Baltica dzelzceļa stacijas termināla, piebraucamo ceļu un ar tiem saistītās infrastruktūras izbūve – būs jāpaveic līdz 2023. gada martam/aprīlim.
Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības "PROSIV" ("Sintagma" (Itālija), "Prodex" (Slovākija) un "Vektors T" (Latvija)) – projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA "Forma 2" (Latvija) un "Prointec S.A.U." (Spānija).
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.