Bolt Food
Foto: Bolt Food/Publicitātes foto

Konkurences padome (KP) aptaujā, kurā vērtēja pārtikas un nepārtikas preču pasūtīšanas un piegādes interneta platformu – "Wolt" un "Bolt Food" – sadarbību ar restorāniem, mazumtirgotājiem un citiem sadarbības partneriem, noskaidrojusi, ka puse no aptaujātajiem uzņēmumiem ir saskārušies ar nevienlīdzīgu attieksmi no platformu puses, tāpēc interneta platformām esot nepieciešams veikt uzņēmējiem izvirzīto nosacījumu, kas var ietekmēt konkurenci, novērtējumu.

Sākot ar 2020. gada pavasari Covid-19 ietekmē ēdināšanas iestādēm un nepārtikas produktu tirdzniecības uzņēmumiem ir liegta iespēja pilnvērtīgi sniegt pakalpojumus klātienē, kas veicinājis uzņēmumu nepieciešamību meklēt citus, alternatīvus noieta kanālus. Valstī noteikto ierobežojumu dēļ daļai uzņēmumu "Wolt" un "Bolt Food" platformas ir neaizvietojams preču izplatīšanas kanāls, ja vien paši uzņēmumi nepiedāvā savus individuālos piegādes pakalpojumus, akcentē KP. Savukārt tas, ka visbiežāk tieši ēdienu piegādes platformas "Wolt" un "Bolt Food" tiek izvēlētas kā sadarbības partneri, pirmšķietami liecinot par to, ka tām piemīt zināma tirgus vara un pārējie tirgus spēlētāji nespēj izdarīt pietiekamu konkurences spiedienu uz šīm platformām.

Lai arī izpētē iegūtā informācija liecinot, ka 63% ēdināšanas iestāžu un nepārtikas produktu tirdzniecības uzņēmumu sadarbību ar platformām "Wolt" un "Bolt Food" vērtē kā ļoti nozīmīgu un pauž apmierinātību ar platformu izvirzītajiem sadarbības nosacījumiem, tomēr trešdaļa jeb 29% uzņēmumu norādījuši, ka nesadarbojas ar platformām, jo sadarbība nav nepieciešama vai arī tos neapmierina vairāki izvirzītie sadarbības nosacījumi, piemēram, augstā komisijas maksa par pakalpojumu piedāvāšanu platformā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!