lidmašīna, debesis
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Aviācijai šis bijis nemierīgs gads. Ceļotāji, līdz ar Covid-19 vienotā sertifikāta ieviešanu Eiropā, vasarā ar dažādu papīru pilnām mapītēm, nedaudz nervozi sāka atgriezties lidostās, aviokompānijas ziņoja par jauniem, veiksmīgiem maršrutiem un viss jau sāka krāsoties gaišākās krāsās, bet netrūka arī problēmu. Piemēram, Baltkrievijas diktatora Aleksandra Lukašenko izdarības, nelikumīgi nosēdinot "Ryanair" lidmašīnu, lai arestētu opozīcijas žurnālistu, omikrona draudi un, protams, degvielas cenu kāpums.

Covid-19 pandēmija ir lielākā krīze, ko aviācijas nozare piedzīvo kopš Otrā pasaules kara. Tas nozīmē nepieciešamību arī uzņēmumam nemitīgi pielāgoties situācijai, operatīvi pārskatot un organizējot gan ikdienas darba procesus, finanšu un darbinieku resursus, gan ilgtermiņā analizējot atkopšanās prognozes un tam nepieciešamos lidostas pakalpojumu un infrastruktūras attīstības darbus. Spītējot daudzajām problēmām, šā gada 11 mēnešos lidostā "Rīga" apkalpoti 2,05 miljoni pasažieru un 24,2 tūkstoši tonnu kravu. "Runājot par pasažieru pārvadājumiem, jāpiemin ES sadarbspējīgā "zaļā" sertifikāta ieviešana vasarā, kas ļāva vismaz daļēji atjaunot epidemioloģiski drošas ceļošanas iespējas un salāgoja tās visā Eiropā. Lidostai "Rīga" tas nozīmēja lielāku apkalpoto pasažieru skaitu, – kopš augusta ik mēnesi lidostā apkalpojam aptuveni pusi no 2019. gadā attiecīgajā mēnesī apkalpoto pasažieru skaita," stāsta lidostas pārstāve Ilze Salna.

Arī "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss šo gadu sauc par izaicinošu, taču kopumā vērtē pozitīvi. "Pateicoties ceļošanas ierobežojumu mīkstināšanai un plašākai vakcinācijas aptverei Latvijā un Eiropā, šogad, īpaši vasaras un rudens mēnešos, esam novērojuši pieaugumu pieprasījumam pēc ceļošanas. Joprojām redzam, ka pārvadājuma apjomus tieši un uzskatāmi ietekmē dažādās valstīs atšķirīgie ieceļošanas nosacījumi, kā arī mainīgā un neprognozējamā situācija ar Covid-19 izplatību Latvijā un Eiropā," saka Gauss, piebilstot, ka gada pirmajos 11 mēnešos aviokompānija pārvadājusi nepilnu pusotru miljonu pasažieru, kas, salīdzinājumā ar pērno gadu, ir par 13% vairāk.
Šovasar nacionālā aviokompānija atklāja arī 15 jaunus lidojumu maršrutus, kopumā lidojot uz 90 dažādiem galamērķiem (ziemas sezonā uz 70). Šogad lidsabiedrība savu floti papildinājusi arī ar septiņām jaunām "Airbus A220-300" lidmašīnām, kļūstot par lielāko šī lidmašīnas tipa operatoru pasaulē. Pašlaik uzņēmuma flotē ir 32 šādas lidmašīnas, un ir plānots, ka līdz nākamā gada beigām tā saņems vēl astoņas.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!