Delfi foto misc. - 76370
Foto: Publicitātes foto

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde 2021. gadā noslēgusi ieguldījumu līgumus ar SEZ kapitālsabiedrībām par 8,2 miljoniem eiro, sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieka pienākumu izpildītājs Uldis Hmieļevskis.

Pagājušajā gadā Liepājas SEZ darbību sāka četri jauni uzņēmumi - Dānijas kapitāla mēbeļu ražotājs "Kvist Industries", Lietuvas kapitāla zivju pārstrādes uzņēmums "Syfud", Somijas kapitāla metāla konstrukciju ražotājs "Premekon" un Norvēģijas kapitāla lielizmēra kompozītmateriālu izstrādājumu ražotājs "Norplast Piemare", kas ražo lašu audzētavas.

Tāpat pērn Liepājas SEZ teritorijā ekspluatācijā nodotas piecas jaunas ražotnes ar kopējo platību 20 840 kvadrātmetri. Hmieļevskis informēja, ka tās ir "iCotton", "GF Powdercoating", "MB Betons" un "RT Metāls" ražotnes, kā arī viena ražošanas ēka Vecās ostmalas biznesa parkā.

Vēl trīs ražošanas ēkas pērn bija būvniecības stadijā - "Pumac Liepaja", "EB Liepāja" un "Jensen Metal" ražotne, kura šī gada sākumā jau nodota ekspluatācijā.

Hmieļevskis uzsvēra, ka kopumā kopš 2017.gada Liepājas SEZ teritorijā ir uzbūvētas 15 jaunas ražotnes, bet vēl piecas ražotnes patlaban ir būvniecības stadijā. Iepriekš Liepājas SEZ bija izvirzījusi mērķi šajā laika posmā uzbūvēt 10 jaunas ražotnes, patlaban mērķis pārsniegts divas reizes.

Šogad Liepājas SEZ teritorijā turpināsies bijušā "Liepājas metalurga" teritorijas lokālplānojuma precizēšana, kuru šogad iecerēts virzīt apstiprināšanai, lai sāktu piesaistīt investīcijas, teica Hmieļevskis.

Tāpat šogad turpināsies zvejniekiem nepieciešamās infrastruktūras izbūve ostā un apgaismojuma izbūve ostas kanālos.

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks informēja, ka Liepājas ostā pērn pārkrauti 7,06 miljoni tonnu kravu, kas ir pieaugums par 6,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu.

Vietējās izcelsmes kravas Liepājas ostā veidojušas aptuveni 50%, lielāko kravu apjomu joprojām veido graudi. Savukārt lielākais pieaugums - par 67,1% - bijis ro-ro kravām.

Tāpat Sesks atzīmēja, ka pērn darbu sākusi konteinerkravu līnija Liepāja-Gdaņska. Kopumā beramkravas pērn veidojušas 67% no kopējā ostas kravu apjoma, ģenerālkravas - 25%, bet lejamkravas - 8%.

2020.gadā Liepājas ostā pārkrāva 6,6 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10% mazāk nekā 2019.gadā. Liepājas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir trešā lielākā osta Latvijā.

Liepājas SEZ ir Liepājas pilsētas un Liepājas rajona teritorija, kura izveidota ar mērķi attīstīt un veicināt tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju, un piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai Liepājā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!