Pērn "Tet" ir sasniedzis vēsturiski lielāko grupas apgrozījumu – 253,3 miljonus eiro jeb par 14% vairāk nekā 2020. gadā, liecina grupas konsolidētie finanšu rezultāti.
Apgrozījuma pieaugumu veidojusi gan mazumtirdzniecības un datu centru pakalpojumu izaugsme, gan eksporta attīstība. 2021. gadā veiktas investīcijas gandrīz 36 miljonu eiro apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā iepriekš.
"Tet" grupas uzņēmumu EBITDA (peļņa no uzņēmuma pamatdarbības pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem) 2021. gadā sasniegusi 63,4 miljonus eiro.
"Aizvadītais gads iezīmējās ar izteiktu pieprasījumu pēc stabiliem un kvalitatīviem pakalpojumiem, tostarp attālinātā darba un mācību ietekmē. Savukārt iedzīvotāju digitālo prasmju uzlabošanās rezultātā auga e-vides darījumu, mākoņpakalpojumu un IT drošības risinājumu nepieciešamība. Esam sasnieguši labus finanšu rezultātus Latvijas tirgū, kā arī audzējuši uzņēmuma eksportu Ukrainā un Vācijā. Eksporta apjoms audzis par 30%, veidojot piekto daļu no uzņēmuma kopējā apgrozījuma," skaidro "Tet" valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks. "Pērn valsts budžetā nodokļu formā samaksājām 46,5 miljonus eiro, savukārt 29,7 miljoni eiro izmaksāti 2021. gada dividendēs akcionāriem, tostarp 15 miljoni – Latvijas Republikai."
2021. gadā interneta patēriņš pieauga par 14%, un līdzīgs pieaugums prognozējams arī turpmākajos gados, tādēļ arī pērn "Tet" veica būtiskus ieguldījumi interneta pamattīkla un esošo un topošo pakalpojumu pilnveidē un izstrādē. "Tet" turpināja optiskā tīkla izvēršanu, to izbūvējot apmēram 6000 jaunās adresēs visā Latvijā, uzlaboja Latvijas interneta pamattīkla infrastruktūru un starptautisko datu risinājumus. Rudenī uzņēmums ieviesa 10 Gbit/s fiksēto optisko internetu mājām. Lai optimizētu datu pārraides plūsmas un nodrošinātos pret kiberuzbrukumiem, līdz Frankfurtes datu centram izbūvēts jauns 100 Gbit/s savienojums caur Lietuvu un Poliju. Savukārt, augot pieprasījumam pēc mākoņrisinājumiem ("Tet Cloud" apgrozījums audzis par 19%), 2021. gadā ekspluatācijā nodots sestais "Tet" datu centrs, kā arī uzsākta mākoņu platformas paplašināšana.
Jāatgādina, ka pērn pavasarī uzņēmums prezentēja izklaides platformu "Tet+". Platformas apgrozījuma kāpums sasniedzis 16%.
Pēdējo gadu izmaiņas ieviesušas korekcijas arī mazumtirdzniecībā – kopējais tehnikas preču piedāvātais klāsts un pārdošanas apjoms aug, taču iepirkšanās notiek internetā. Tas ļāvis "Tet" e-veikala apgrozījumam augt par 80%, savukārt par 16% palielinājies arī mazumtirdzniecības kopējais apjoms. Pirktākās preces veikalos bijušas mājas sadzīves tehnika un viedtālruņi.
Būvniecības ieņēmumu apgrozījums pērn audzis par 24%, ko sekmējusi "Tet" meitas uzņēmuma "Citrus Solutions" darbība Latvijā un maģistrālo un piekļuves optisko tīklu izbūve Vācijas pašvaldībās.
Pozitīva apgrozījuma tendence 2021. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vērojama arī zvanu centra pakalpojumos, datu centra (īpaši starptautiskajos tirgos), reklāmas (saistāms ar plašāku televīzijas kanālu piedāvājumu un televīzijas saturu) un elektrības biznesā, kur 2021. gadu "Tet" noslēdza ar 31% klientu skaita pieaugumu.