Foto: Zane Bitere/LETA
"Diemžēl darbinieku saslimstības dēļ Jūsu pasūtījuma termiņš pagarināts no aprīļa līdz augusta beigām," šādu paziņojumu nesen saņēmis kāds ražotājs, kurš ir izmisis, jo, lai piegādātu preci klientam, viņam nepieciešams cita ražotāja produkts, taču sadarbības partnera darbinieki slimo un nav iespējams to laicīgi izgatavot. "Darbinieku slimības dēļ uz laiku slēgta tirdzniecības vieta," šāds uzraksts vīdēja arī pie veikala durvīm, kad, braucot nelielā izbraukumā, vēlējos iegādāties ūdeni nelielā Latvijas ciematiņā. Ar darbinieku trūkumu saslimstības dēļ patlaban cīnās gan lieli, gan mazi Latvijas uzņēmēji, un daļa atzīst, ka situācija jau ir kritiska.

Kaut arī uzņēmumiem šajos divos pandēmijas gados izdevies iestrādāties jaunajā pandēmijas režīmā un izveidot sistēmu, kā maksimāli mazināt Covid-19 ietekmi uz darbību, jaunais omikrona vilnis spēcīgi ietekmējis dažādu nozaru uzņēmumu darbību, pārbīdot pasūtījumu termiņus pat par vairākiem mēnešiem uz priekšu, bet citiem uzņēmumiem liekot pat uz laiku apstādināt darbību vai slēgt tirdzniecības vietas. Citiem, savukārt, darbība turpinās un viņi norāda, ka būtisku ietekmi neizjūt.

"Delfi Bizness" skaidro – kā uzņēmumi risina problēmas, kas saistītas ar darbinieku slimošanu; kā tā ietekmējusi uzņēmumu darbību un kā tiem uzņēmumiem, kuru darbību patlaban darbinieku saslimstība būtiski nav ietekmējusi, izdevies no darbības pārtraukumiem izvairīties?

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!