Pēdējā gada laikā Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk savu maltīšu pagatavošanai izvēlas saldētus pārtikas produktus, pērn to pārdošanas apjomi auguši par 11%, liecina lielveikalu tīkla Rimi pārdošanas dati. Novēroto tendenci apstiprina arī Rimi veiktā aptauja – saldētu pārtiku vismaz reizi mēnesī iegādājas 71% Latvijas iedzīvotāju.
Iespēja ilgāk uzglabāt iegādāto pārtiku ir galvenais apsvērums, kāpēc iedzīvotāji (65%) izvēlas saldēto pārtiku, savukārt 46% kā būtisku ieguvumu norāda ērtāku un ātrāku maltīšu pagatavošanu no sasaldētajiem pusfabrikātiem. Vienlaikus vairāk nekā trešā daļa jeb 35% iedzīvotāju kā saldētās pārtikas priekšrocības min iespēju iegādāties vairāk, izmantojot akciju piedāvājumus, un uzglabāt ilgāk, kā arī tādā veidā visu gadu lietot uzturā produktus, kas noteiktos laika periodos nav pieejami svaigā veidā – piemēram, nesezonas augļus.
Iedzīvotāji labprāt arī paši izmanto saldēšanu kā veidu pārtikas produktu ilgākai uzglabāšanai. Aptaujas dati parāda, ka šādu praksi kopumā īsteno 83% iedzīvotāju, tostarp 51% to dara vismaz reizi mēnesī. Visbiežāk saldētā veidā tiek uzglabāta gaļa un gaļas izstrādājumi (82%), zivis un jūras produkti (53%), dārzeņi (35%), kā arī sēnes (29%) un garšaugi (21%).
Savukārt ļoti reti tiek izmantota iespēja sasaldēt mājās pagatavotu maltīti, šādā veidā pagarinot tās izlietošanas laiku – to dara vien 6% aptaujāto.
Aptauju par iedzīvotāju pārtikas iegādes paradumiem veicis "Snapshots" 2022. gada janvārī, aptaujājot 725 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.