Delfi foto misc. - 80474
Foto: Publicitātes attēli

Šogad janvārī reklamētākais zīmols Latvijas interneta lietotāju datoros bija mazumtirdzniecības veikalu tīkls "Rimi", kura reklāmas janvārī sasniegušas 546 000 jeb 50% Latvijas interneta lietotāju no datora, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" apkopotā interneta reklāmu kampaņu monitoringa rīka "AdReal" populārāko zīmolu "top 10".

Savukārt otrajā vietā seko mazumtirdzniecības veikalu tīkls "Lidl", kas decembrī bija pirmajā vietā. "Lidl" reklāmas janvāri sasniedza 525 000 jeb 48% Latvijas interneta lietotāju no datora. Abu pārtikas mazumtirgotāju displeja un video reklāmas janvārī sasniegušas vairāk lietotāju nekā decembrī.

Trešajā vietā ierindojies "Samsung" zīmols "Galaxy Mobile Devices", kura reklāmas sasniegušas 496 000 interneta lietotāju no datoriem. Janvāra beigās "Samsung Galaxy S21" modeļu reklāmām pievienojās "Galaxy Unpacked" jaunā tālruņa prezentācijas pasākuma reklāmas.

Savukārt ceturtajā pozīcijā pēc sasniegto lietotāju skaita janvārī ierindojas mobilo sakaru operators "Bite", kura displeja un video reklāmas sasniegušas 488 000 lietotāju no datoriem.

Pirmo piecinieku noslēdz "iRobot.lv". Uzkopšanas robotu zīmola no mājokļa aprīkojuma nozares reklāmas sasniegušas 473 000 interneta lietotāju no datora.

Tāpat kā pagājušajā mēnesī, starp populārākajiem zīmoliem janvārī atrodamas arī tiešsaistes kazino un azartspēļu platformas "Optibet" un "Laimz", kuru reklāmas parādījušās attiecīgi 470 000 un 469 000 Latvijas interneta lietotāju datoros. Tikmēr 460 000 lietotāju datoros janvārī parādījušās sludinājumu portāla "Pērc un pārdod" reklāmas, bet ar 458 000 sasniegto lietotāju jeb "Real Users" topā pārstāvēts vēl viens tirdzniecības nozares zīmols "Mebeles1". "Top 10" janvārī noslēdz "RD Electronics" ar 447 000 lietotāju.

Apskatot topa zīmolu rādītājus pēc "eQ Ad Contacts" jeb reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja (to veido četri elementi - reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā), augstāko rādītāju uzrāda zīmola "Rimi" reklāmas, un, tāpat kā sarindojot pēc "Real Users", seko "Lidl" un "Galaxy Mobile Devices", kas visi šajā rādītājā pārsnieguši vienu miljonu kontaktu.

"Gemius AdReal" sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap četri miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no septiņiem līdz 74 gadiem, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!