VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) 10. martā rīko apspriedi ar potenciālajiem piegādātājiem par iepirkuma "Transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešana" dokumentāciju.
Apspriede notiks, pamatojoties uz Publisko iepirkumu likuma 18. panta otro daļu, kas paredz pasūtītāja tiesības rīkot apspriedi ar piegādātājiem, lai sagatavotu iepirkumu un informētu piegādātājus par iepirkuma plānu un prasībām.
Apspriedē plānots informēt par iepirkuma priekšmetu, termiņiem, par darba daudzumiem un veicamajiem darbiem iepirkumā, kā arī par iepirkuma tehniskajām un kvalifikācijas prasībām.
Līdz šim LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas.
Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā, atbilstoši pieejamajam finansējumam. Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).
Projekta mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas darbība balstās uz reģistrācijas iekārtām jeb sensoriem – numura zīmes atpazīšanas kamerām, kas reaģē uz mērķa transportlīdzekli un nodrošina mērķa transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas aktivizēšanu.