Tiešsaistes tirdzniecības platformas preču pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem nodrošina piekļuvi jauniem noieta tirgiem, tādējādi veicinot uzņēmējdarbības attīstību, tirdzniecību un inovācijas, kas var uzlabot arī patērētāju izvēles iespējas un labklājību.
Vairākkārt ir pētītas tādas pasaules mēroga tiešsaistes tirdzniecību platformas kā "Amazon", "eBay", "Booking.com", taču līdz šim neizzinātas ir mazāka mēroga platformas, kas uzņēmējdarbību pamatā organizē vietējā līmenī, tostarp Baltijā. Ņemot vērā tiešsaistes tirdzniecības platformu pieaugošo popularitāti patērētāju vidū, Latvijas un Lietuvas konkurences iestādes uzskata par pamatotu pievērsties tirgus izaicinājumiem vietējā un pārrobežu līmenī. Plānots, ka tirgus uzraudzībā gūtie secinājumi konkurences iestādēm ļaus labāk izprast tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību un to rīcību atbilstīgi konkurences tiesībām.