Tiešsaistes tirdzniecības platformas preču pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem nodrošina piekļuvi jauniem noieta tirgiem, tādējādi veicinot uzņēmējdarbības attīstību, tirdzniecību un inovācijas, kas var uzlabot arī patērētāju izvēles iespējas un labklājību.
Vairākkārt ir pētītas tādas pasaules mēroga tiešsaistes tirdzniecību platformas kā "Amazon", "eBay", "Booking.com", taču līdz šim neizzinātas ir mazāka mēroga platformas, kas uzņēmējdarbību pamatā organizē vietējā līmenī, tostarp Baltijā. Ņemot vērā tiešsaistes tirdzniecības platformu pieaugošo popularitāti patērētāju vidū, Latvijas un Lietuvas konkurences iestādes uzskata par pamatotu pievērsties tirgus izaicinājumiem vietējā un pārrobežu līmenī. Plānots, ka tirgus uzraudzībā gūtie secinājumi konkurences iestādēm ļaus labāk izprast tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību un to rīcību atbilstīgi konkurences tiesībām.
Latvijas Konkurences padomes priekšsēdētājs Juris Gaiķis: "Viena no Latvijas Konkurences padomes darbības stratēģijas 2020.-2022. gadam prioritātēm ir digitālo tirgu, kuros notiek strauja attīstība vai tiek ieviestas inovācijas, uzraudzība. Taču, ņemot vērā Konkurences padomei pieejamos ierobežotos resursus, kā arī vienlaikus strauji attīstīto un aizvien pieaugošo digitālo tirgu, kas nereti stiepjas ārpus vienas valsts robežām, nozīmi, kopīga pārrobežu sadarbība un spēku apvienošana ar kaimiņiem ir būtisks priekšnoteikums, lai veicinātu godīgu konkurenci līdz šim maz izzinātos tirgos ne tikai savas valsts teritorijā, bet vienlaikus visā Baltijas reģionā."
Lietuvas Konkurences padomes priekšsēdētājs Šarūnas Kesarauskas: "Tiešsaistes tirdzniecības platformu izpēte ļaus labāk izprast šī tirdzniecības kanāla darbību, algoritmu pieejamību un izplatību, kā arī palīdzēs identificēt faktorus, kas potenciāli ierobežo efektīvu konkurenci. Lietuvā un Latvijā veiktās uzņēmēju aptaujas ļaus salīdzināt tiešsaistes platformu darbības principus abās valstīs un, iespējams, identificēt kopīgas problēmas."
Latvija un Lietuva plāno aptaujāt valstīs operējošās tiešsaistes tirdzniecības platformas, kas nodrošina, piemēram, ēdienu piegādes, dažādu patēriņa preču, dāvanu kuponu pārdošanu patērētājiem, lai vērtētu to sadarbību ar uzņēmumiem, kas preces vai pakalpojumus ar platformas palīdzību vēlas piedāvāt patērētājiem. Tāpat iestādes plāno aptaujāt tos uzņēmumus, kas tiešsaistes tirdzniecības platformas izmanto, lai sasniegtu patērētājus.
Pēc tirgus izpētes konkurences iestādes paredzējušas izstrādāt ziņojumu ar uzraudzībā gūtajiem secinājumiem par tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību Latvijā un Lietuvā.