Pēdējā laika ģeopolitiskā situācija grauj loģistikas maršrutus Austrumos. Pekinas un Viļņas nesaskaņas par Taivānas pārstāvniecību, notiekošais Krievijas karš pret Ukrainu un atsākusies Covid-19 izplatība blīvi apdzīvotajā Honkongā komercuzņēmumiem un loģistikas kompānijām liek meklēt jaunus tirgus un jaunus ceļus, kā tos sasniegt. Kā stāsta starptautisko sūtījumu piegādes uzņēmuma "Venipak" biznesa attīstības vadītājs Martīns Bulovičs (Martynas Bulovičius), komercuzņēmumu skatieni šobrīd ir vērsti Ziemeļamerikas virzienā.
Pēc eksperta domām, pēdējā laikā transporta plūsmas no Āzijas uz Eiropu caur Tuvajiem Austrumiem nav bloķētas, tomēr ir ļoti būtiski traucēti pārvadājumi, kuras līdz šim caur Krievijas Federācijas gaisa telpu vedušas Krievijā reģistrētas kravas lidmašīnas.
"Diemžēl taisnākais ceļš no Ķīnas uz Eiropu ved tieši caur Krieviju, tāpēc šīs valsts aviolīnijām, Krievijā reģistrētām lidmašīnām un visai teritorijai ir bijusi nozīmīga loma lielu preču plūsmu piegādē no Ķīnas uz Eiropu. Izslēdzot Krievijā reģistrētās lidmašīnas un gaisa telpu, Rietumvalstu lidmašīnas lido pa garākiem maršrutiem vai vispār pārtrauc lidojumus. Loģistika ir kļuvusi sarežģīta ar mazākām lidmašīnām, kuru kravnesība nepārsniedz 36 tonnas un kuras pēdējā laikā mūsu reģionā bija ļoti populāras," stāsta Martīns Bulovičs.