Moller Baltic Import preses konference 2018
Foto: DELFI

Saistībā ar Covid-19 pandēmiju pēdējos divus gadus būtiski samazinājusies automašīnu ražošana, tādējādi pirmo reizi piedāvājums autotirgū ir mazāks nekā pieprasījums, intervijā norāda "Volkswagen" un "Audi" zīmolu pārstāvja SIA "Moller Auto Latvia" valdes locekle Izīda Gerkena.

Viņa skaidroja, ka automašīna nav pirmās nepieciešamības prece, taču, kad 2020.gadā sākās Covid-19 pandēmija, negaidīti ļoti pieauga pieprasījums pēc automašīnām, jo cilvēki izvēlējās pārvietoties ar privāto transportlīdzekli, nevis sabiedrisko transportu.

"Ražotāji, reaģējot uz to, ja tā varam teikt, iztīrīja savas noliktavas. Savukārt tad sākās problēmas ar piegāžu ķēdēm un jaunu automašīnu ražošanu, kas noveda pie situācijas, ka pieprasījums saglabājas augsts, bet piedāvājums samazinājās," teica Gerkena.

Viņa arī minēja, ka tajā brīdī pieprasījums pārvietojās uz lietoto automašīnu tirgu.

Gerkena atzīmēja, ka pēdējos divos gados kopumā ir samazinājusies automašīnu ražošana. "Tas, protams, tirgu ir ietekmējis būtiski, jo ir noticis tas, kā nekad nav bijis iepriekš, - piedāvājums ir mazāks nekā pieprasījums. Līdz ar to trūkst jaunu automašīnu, un tādēļ jau kopš pagājušā gada ir audzis pieprasījums pēc lietotām automašīnām," viņa stāstīja, uzsverot, ka tas ir diezgan izteikti ne tikai Baltijas tirgū, bet visā Eiropā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!