Degvielas cenu pieaugums varētu beidzot mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un Latvijai atbilstošākām automašīnām, uzskata Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.
Viņš skaidroja, ka šobrīd Latvijā vairums iegādājas apvidus automašīnas, kas pēc definīcijas patērē vairāk degvielas. Kā norādīja Kulbergs, jāpaiet kādam laikam, kad cilvēki sapratīs, ka pašreizējās degvielas izmaksas būs ilgtermiņā.
"Mums nāksies sadzīvot ar degvielas cenu starp diviem un trim eiro litrā. Varbūt tas beidzot pamudinās latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un ekoloģiskākām automašīnām," teica Kulbergs.
Uz jautājumu, vai Latvijas autotirgu varētu ietekmēt tas, ka dīzļdegviela ir kļuvusi dārgāka par benzīnu, Auto asociācijas vadītājs atbildēja apstiprinoši, uzsverot, ka "tas vienmēr ietekmē tirgu".
Kulbergs arī skaidroja, ka Latvijā izmantot dīzeļdzinēja automašīnas nav loģiski, jo netiek nobrauktas tik garas distances, lai dīzeļa motors sevi attaisnotu, turklāt šīs automašīnas vieglāk lūzt un tās ir dārgāk saremontēt.
"Latvijas pircējs ir ļoti emocionāls, un ir gatavs darīt daudz ko, lai, stāvot pie benzīntanka, būtu jāmaksā mazāk. Latviešu pircējs neskatās ilgtermiņā un ne vienmēr ir racionāls," teica Kulbergs, piebilstot, ka degvielas cenu kāpums ieviesīs "racionālo komponenti" automašīnas pirkumā.
Tāpat viņš pieminēja, ka ļoti iespējams iedzīvotāji vairāk izmantos koplietošanas automašīnas, un pilsētas vidē noteikti domās par alternatīviem pārvietošanās veidiem.
Auto asociācija ir auto nozares profesionālā organizācija, kas apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.