Šobrīd "SmartLynx Airlines" operē ar 33 lidmašīnām, aprīlī tiks piegādātas vēl piecas, bet pārējās 22 – pakāpeniski līdz vasaras sezonas beigām.
Uzņēmuma flote sastāv no "Airbus A320" (22), "A330-300" (5) un "A321" (4) modeļu gaisa kuģiem. Vēl divas ir "Airbus A321F" gaisa kravas lidmašīnas, bet jau aprīlī floti papildinās arī pirmā "Boeing" 737 MAX 8 lidmašīna.
"Prognozējam, ka flotes lieluma ziņā šogad apsteigsim pāris lielos pasaules aviācijas vārdus, taču konkrētāk par to varēsim runāt tad, kad būsim saņēmuši visus lidaparātus. Galvenokārt tieši Covid-19 krīzes sākumā gūtā pieredze palīdzēja mums turpināt attīstīt ilgtspējīgu kompānijas izaugsmi, lai savu 30. dzimšanas dienu sagaidītu ar rekordaugstu lidmašīnu skaitu. Līdz ar flotes paplašināšanos pieaug arī mūsu darbinieku skaits – šobrīd Rīgas birojā esam jau 300, un līdz gada beigām plānojam aizpildīt vēl aptuveni 40 vakances. Ceram sagaidīt nākamo dzimšanas dienu jau kā lielākais Latvijas darba devējs aviācijā," saka SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).
Pandēmiju mēdz dēvēt par smagāko krīzi aviācijas vēsturē, taču par spīti pēkšņajam satricinājumam, "SmartLynx Airlines" šajā laikā izdevies ne tikai noturēt darbību, bet arī attīstīt jaunus darbības virzienus. Būtiski tika paplašināta kravas lidmašīnu flote, un avio kravu pārvadājumi būs viens no galvenajiem uzņēmuma stratēģiskajiem virzieniem arī turpmāk. Tāpat aviokompānija paziņoja par flotes apkalpes centru "SmartLynx Technik" atvēršanos Rīgā un Tallinā, savukārt ACMI jeb lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumu klientu portfelis tika papildināts ar vēl diviem ģeogrāfiski nozīmīgiem spēlētājiem – "Royal Air Maroc" Marokā un "Air Peace" Nigērijā.
Par būtisku attīstības soli paziņoja arī aviokompānijas meitas uzņēmums "SmartLynx Malta", noslēdzot partnerības līgumu ar "DHL Express", kas paredz, ka divas lidsabiedrības nesen pārveidotās "Airbus A321-200" kravas lidmašīnas pievienosies "DHL" Eiropas gaisa flotei. Kompānijai pandēmijas laikā izdevies veiksmīgi saglabāt un uzturēt attiecības arī ar lielākajiem sadarbības partneriem no pirms-pandēmijas perioda, piemēram, EasyJet, TUI un Jet2.
"Aviācija mūsu platuma grādos ir izteikti sezonāls bizness, kad vasaras sezona ierasti ir pelnošākais laiks. Lai bizness būtu rentabls visa gada garumā, aktīvi meklējam arvien jaunus tirgus ar atšķirīgu sezonalitāti, piemēram, esam sākuši attīstīties Āfrikā, Latīņamerikā un ASV. Nesezonālajos tirgos paplašināšanās visbiežāk notiek gaisa kravu segmentā, tādējādi dažādojot savu pakalpojumu portfeli un samazinot riskus," piebilst Surints.
Šobrīd "SmartLynx Airlines" galvenā biznesa daļa ir pasažieru čarterreisu organizēšana uz dažādiem atpūtas kūrortiem un īpašiem galamērķiem. Savukārt lielākā biznesa daļa ir saistīta ar kompānijas lidmašīnu, pakalpojumu un personāla izīrēšanu tām aviokompānijām, kuras vēlas paplašināt savu pakalpojumu loku.