Delfi foto misc. - 81402
Foto: Publicitātes foto

"Rail Baltica" dzelzceļa projekta pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursā pieteikušies Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas uzņēmumi, "Delfi Bizness" informēja "Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Konkursā par "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesniedzis Vācijas uzņēmums "DB Bahnbau Gruppe GmbH", Itālijas uzņēmums "Italferr S.p.A.", Francijas kompānija "SYSTRA S.A.", kā arī "Tecnica y Proyectos S.A. (TYPSA)" no Spānijas.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji uzsver, ka visiem pretendentiem ir ilggadīga pieredze būvniecības un inženieruzraudzības darbu veikšanā. Konkursā ir nodrošināta spēcīga konkurence, kas ļaus izvēlēties kvalitātes un izmaksu ziņā labāko piedāvājumu.

"Esam gandarīti, ka starptautiski atzīti inženieruzraudzības uzņēmumi ir gatavi kļūt par mūsu partneriem "Rail Baltica" realizācijā Latvijas teritorijā. Konkursa pirmā kārta apliecina arī to, ka stratēģija būvdarbu un inženieruzraudzības iepirkumu konkursu organizēšanā ir pareiza un nozares pārstāvju akceptēta. Nešaubos, ka komandas ir labi sagatavojušās un veselīga konkurence ļaus darbam piesaistīt labāko no labākajiem, nodrošināt augstākās kvalitātes būvdarbu uzraudzību un FIDIC līguma vadību būvdarbu laikā," komentē "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris:

Viņš arī atzīmē, ka "Rail Baltica" dzelzceļa trases būvniecība Latvijā vairāk nekā 200 kilometru garumā pēc pāris gadiem būs iespējams apjomīgākā būvniecība Latvijas vēsturē. "Lai spētu laikus un atbilstoši augstiem kvalitātes standartiem īstenot "Rail Baltica", projekta īstenotāji, augstas raudzes būvuzraugs un būvnieks strādās ciešā partnerībā," uzsver Vingris.

Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu ""Rail Baltica" pamattrases būvdarbi Latvijā". Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai.

"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 kilometru garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!