Ar Līvu Stūrmani iepazināmies Sanfrancisko, kad viņa Latvijas uzņēmēju delegācijas sastāvā marta beigās apmeklēja ASV, lai piedalītos biznesa konferencē "Spotlight Latvia". Sarunā, kas notika mēnesi vēlāk, galvenokārt pievērsāmies Latvijas eksporta uzņēmumu nozīmei mūsu tautsaimniecībā, izaicinājumiem jaunās krīzes – kara – apstākļos.
Kādas prognozes varat iezīmēt Latvijas eksportam tuvākajā nākotnē?
Līdz šim redzam, ka ir bijis jaudīgs eksporta pieaugums 2022. gadā, salīdzinot ar 2021. gadu. Tomēr par jauno realitāti aizmirst vai no tās izvairīties nav iespējams.
Vispirms jau gribu uzsvērt mūsu eksportētāju atbildību, atsaucību gan uzņēmumu, gan privātpersonu līmenī Ukrainas cilvēkiem un valstij. Arī mēs, "The Red Jackets" komanda, jau otrajā kara nedēļā līdzorganizējām digitālo hakatonu Ukrainas atbalstam "Hackforce" un šobrīd esam uzbūvējuši vakanču portālu "ukrainetolatvia.teamtailor.com", kurā jau 400 uzņēmumi ir iesūtījuši savas vakances, piedāvājot darbu Ukrainas bēgļiem. Varu teikt, ka sajūta, ka visi esam vienā laivā un ka Ukraina cīnās par mums visiem, ir ļoti klātesoša un Latvijas uzņēmumu atbalsts ir bijis ļoti nozīmīgs.
Tomēr karš ir radījis ķēdes reakciju ļoti daudzās jomās. Vispirms jau izejvielu piegāde, jo trīs valstis – Krievija, Baltkrievija un arī Ukraina – ir izņemtas no šī loka. Diemžēl daudzām izejvielām, ko agrāk varējām iegādāties lēti un labi, vai nu nav alternatīvas, vai arī tās ir ļoti dārgas. Otrs – sankcionēto uzņēmumu saraksts, arī Latvijā ir desmit uzņēmumu, kas ir šajā sarakstā un nevar funkcionēt. Manuprāt, mēs šo seku vērienu vēl pat īsti nesaprotam, jo viss noticis salīdzinoši nesen un ir iepriekš tik nebijis, ka reakcija vēl tikai sekos, iespējams, sniega bumbas veidā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv