Par atbildīgo institūciju e-CMR pavadzīmes ieviešanai noteikta VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC).
e-CMR pavadzīmes ieviešana Latvijā ļaus samazināt administratīvās izmaksas kravu pārvadātājiem, aizstājot papīra lietošanu, kas vienlaikus ir labvēlīgi videi. Tāpat šis risinājums ļaus labāk un ātrāk organizēt pārvadājumus, paātrinot informācijas pārraidi un norēķinus, un ietaupīs laiku. Vienlaikus pārskatāmības ziņā e-CMR pavadzīme dos pieeju reāllaika informācijai, precīzākiem datiem un nodrošinās automātisku datu pārraidi uzņēmumam, kas dos sūtītājiem, pārvadātājiem un saņēmējiem lielāku loģistikas procesa kontroli.
LVRTC par atbildīgo izvēlēts, jo jau šobrīd tas nodrošina loģiski vienotā datu centra darbību, kā arī dažādu valsts informācijas sistēmu uzturēšanu un darbību. Līdz ar to, veicot integrāciju, nebūtu nepieciešams veikt datu migrāciju starp dažādām sistēmām un ietaupītos laiks institūciju pieprasījumu apstrādei, kas tiktu veikta sistēmas ietvaros, nevis caur sistēmu savietotājiem.
Sistēmas ieviešanai un pilnas funkcionalitātes nodrošināšanai ik gadu budžetā jāparedz līdz 385,2 tūkst. eiro ar PVN. Sistēmas ieviešana un daļējas funkcionalitātes nodrošināšana plānota 2024. un 2025. gadā, taču pilna sistēmas funkcionalitātes nodrošināšana plānota no 2026. gada (datu glabāšanas, arhivēšanas u.c. izmaksas).
Ņemot vērā, ka Latvijas pārvadātāju izmantotais CMR pavadzīmju skaits ir aptuveni 2 miljoni gadā un uz vienu pavadzīmi ietaupījums ir 4,50 eiro, pēc aptuvenām aplēsēm Latvijas pārvadātāji gadā ietaupītu līdz 9 miljoniem eiro. Saskaņā ar aprēķiniem, ja viss transporta process Eiropas Savienībā tiktu padarīts digitāls un pilnīgi bez papīra, tas ļautu ietaupīt 2–8 miljardus papīra lapu gadā jeb 180–900 tūkst. koku.
Pāriešana no CMR pavadzīmes uz e-CMR pavadzīmi – reģionāli tā būs iespēja gan uzņēmumiem, gan iestādēm palielināt efektivitāti, izmantojot digitalizāciju. Varēs efektīvāk pārvaldīt savu informāciju un piegādes ķēdi, kas uzlabos datu kvalitāti kravas pārvadājumu procesā, samazinās atkārtotu kļūdu risku, kā arī būs iespēja apmainīties ar resursiem un integrēt darbības vienā informācijas sistēmu tīklā. Mūsdienīgu tehnoloģiju ieviešana ļaus kravas piegādes procesu pilnībā automatizēt, sākot ar automobiļa atpazīšanu, beidzot ar kravas datu apstrādi.
Publiskajam sektoram un iestādēm tas samazinās laiku, kas nepieciešams kravas automobiļu apturēšanai un to dokumentu pārbaudei. Tas arī samazinās pārkāpumu skaitu, kas saistīti ar izvairīšanos no nodokļu maksāšanas un transporta drošību. Mērķis ir kontrolējošajām institūcijām droši un uzticami pārbaudīt ārvalstu pārvadātāju dokumentu pieejamību.
Vienlaikus e-CMR palīdz izvairīties no cilvēku savstarpējiem kontaktiem un nepamatotas dīkstāves, padarot visu kravas un transporta dokumentāciju attālināti novērojamu un kontrolējamu gan kravu apstrādātājiem, gan kontroles struktūrām.
Nosūtītāji, pārvadātāji, un tie, kas saņem sūtījumu, izmanto CMR pavadzīmi, kurā sniegta informācija par nosūtītajām precēm, kā arī par pārvadātāju un saņēmēju. CMR dokuments satur ne tikai pareizu informāciju par kravu, bet arī ir vienošanās starp trim pārvadājumā iesaistītajām pusēm – sūtītāju, pārvadātāju un saņēmēju. CMR regulē atbildību, zaudējumus un atlīdzību, un tas automātiski attiecas uz pārvadājumu līgumiem par starptautiskiem autopārvadājumiem, ja saņemšanas un/vai piegādes vieta atrodas iesaistītajā valstī. Vēl nesen CMR pavadzīme bija pieejama tikai papīra formātā, bet, lai nodrošinātu vienmērīgu saziņu un sadarbību loģistikas ķēdē un uzlabotu piegādes ķēdes efektivitāti visām pārvadājumā iesaistītajām pusēm, liela daļa valstu iestājas par pāreju uz elektronisku formātu.