2022. gada aprīlī, salīdzinot ar 2021. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,5%, autodegvielas – samazinājās par 3,9%.
Salīdzinot ar 2021. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 72,7 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,4 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 14,1 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,6 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,0 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4 %.
2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 4,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 13,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,9 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,0 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,8 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 14,6 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,6 %).
2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,8 %.