Piektdien, 27. maijā, Rīgas domes vadības pārstāvji apsekoja un pieņēma pabeigtos Salu tilta kompleksa 2. kārtas pārbūves darbus. Salu tilta 2. kārtas realizācija tika uzsākta 2020. gadā, darbus veicot divos etapos, informē Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Salu tilta 2. kārtas pirmais etaps ietvēra divus objektus – Zaķusalas krastmalu un Mūkusalas apli. Projekta realizācijas tika uzsākts 2020. gada rudenī un pabeigti 2021. gada vasarā. Būvdarbu ietvaros tika veikta Zaķusalas krastmalas brauktuves un ietves seguma atjaunošana. Tāpat seguma atjaunošana tika veikta uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai (Pārdaugavas virzienā), kā arī abās tuneļa pusēs gājēju pārejas tika aprīkotas ar gājēju luksoforu.
2021. gadā, uzreiz pēc darbu pabeigšanas projekta pirmajā etapa, tika uzsākts darbs pie Salu tilta 2. kārtas otrā etapa. Šī etapa ietvaros tika veikta satiksmes pārvada pār Mazo Krasta ielu Lāčplēša ielā un gājēju tuneļa zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā pārbūve, kā arī uzbrauktuves un nobrauktuves izbūve Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm.
"Lai sakārtotu noplicināto infrastruktūru būtiski ne tikai palielināt ieguldītos līdzekļus esošo ielu un pārvadu uzturēšanā, bet arī īstenot un pabeigt tādus lielos infrastruktūras projektus kā šis. Tāpēc mūsu darāmo darbu sarakstā ir arī Vanšu, VEF, Zemitāna tilta un Vairoga ielas pārvada kapitālie remonti, lai nodrošinātu Rīgas infrastruktūras attīstību ilgtermiņā. Svarīgi, ka realizējot šādus projektus tiek turpināts domāts par vides pieejamību visiem satiksmes dalībniekiem - veidoti gājēju un veloceļu savienojumi, nobrauktuves un tml. Pilsētā jābūt ērti pārvietoties ikvienam," norāda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.
Salu tilta 2. etapa realizētajos objektos uzmanība tika pievērsta atbilstošai vides pieejamības veidošanai, ņemot vērā sabiedriskās organizācijas "Apeirons" ieteikumus. Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm ir izbūvēta jauna, 2,5m plata gājēju - velosipēdistu rampa. Tāpat, pārbūvējot gājēju tuneli zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā, tuneļa pieejas ir būvētas atbilstoši vides pieejamības vadlīnijām, t.i., tuneļa abās pusēs ir izbūvētas uzbrauktuves un nobrauktuves.
"Šajā būvniecības nozarei sarežģītajā laikā esam raduši risinājumu, lai ne vien noslēgtu Salu tilta kompleksa pārbūvi, bet turpinātu darbu arī citos pilsētai ārkārtīgi nozīmīgos satiksmes infrastruktūras objektos. Sākta ne vien Brasas tilta pārbūvē, bet drīzumā plānota arī darbu atsākšana Sarkandaugavas pārvada būvniecībā," norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks.
Salu tilta 2. kārtas otrā etapa izmaksas ir 5 804 766 eiro (t.sk. PVN) un darbus veica piegādātāju apvienība "ACB & Tilts".