Delfi foto misc. - 78933
Foto: Pixabay
Kamēr Rīgā jauni tirdzniecības centri saradušies kā sēnes pēc lietus, ārpus galvaspilsētas tie ir tikai atsevišķās vietās, turklāt atklāti salīdzinoši sen. "Delfi Bizness" skaidro – kādēļ Latvijas reģionos tirdzniecības centru ir maz un kā veicas tiem, kuri tur darbojas.

Pēc publiski pieejamās informācijas, skaitot arī nelielos tirdzniecības centrus, kuros tirgotāju skaits nepārsniedz piecus, Latvijā kopumā varētu būt ap 150 tirdzniecības centriem, no kuriem vairāk nekā 80 atrodas Rīgā.

Attālums no Rīgas

Valmieras tirdzniecības centra "Valleta" direktore Monta Rubene "Delfi Bizness" stāsta, ka "Valleta" apkalpo iedzīvotājus no visas ziemeļu un austrumu Vidzemes. "No jebkuras šī reģiona pilsētas Valmiera ir sasniedzama tuvāk un ērtāk nekā Rīga, tāpēc, iepērkoties šeit, cilvēki var ietaupīt laiku un degvielai nepieciešamos līdzekļus," saka Rubene.

Šobrīd Valmieras lielākajā iepirkšanās centrā brīvu, tūlītēji pieejamu telpu nomai nav. Telpas aizpildītas ar līdzšinējo nomnieku rotāciju un paplašināšanos.

Brīvu vietu biznesam nav arī Siguldas tirdzniecības centrā "Šokolāde". Tā apsaimniekotājas un attīstītājas SIA "Loras nami" izpilddirektors Kaspars Kepals "Delfi Bizness" norāda, ka šobrīd "Šokolādē" neesot pat "brīva stūrīša". "Interese par reģionālajiem tirdzniecības centriem ir pietiekami liela," viņš vērtē.

Daži nomnieki gan Covid-19 iespaidā telpas pametuši, tomēr to vietā nākuši citi. "Šokolāde" laikā, kad Covid-19 ierobežojumu dēļ tirdzniecības centriem klājās vissmagāk, saviem nomniekiem nepiemēroja nomas maksu, kas ļāvis uzņēmējiem "izdzīvot". Tirdzniecības centrā esot arī daži tādi nomnieki, kas tur atrodas jau kopš "Šokolādes" atvēršanas 2008. gadā.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!