Delfi foto misc. - 81385
Foto: LETA

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs VAS "Pasažieru vilciens" nav atteicies no plāniem par zīmola maiņu, bet neatklāj, vai vēl arvien paredzēts pārtapt par "Vivi Latvija".

"Pasažieru vilciena" pārstāve Sigita Zviedre norādīja, ka pašlaik uzņēmuma fokusā ir darbs pie tā, lai nākamgad sekmīgi sāktu ekspluatēt jaunos "Škoda Vagonka" elektrovilcienus un pasažieriem būtu pieejama moderna un ērta pārvietošanās iespēja pa dzelzceļu.

Viņa skaidroja, ka jaunā ritošā sastāva jeb elektrovilcienu ieviešana ekspluatācijā, kas ir plānota nākamā gada sākumā, radīs iespēju mainīt zīmolu, jo ir skaidrs, ka zīmola maiņai ir jābūt saistītai ar būtiskiem uzlabojumiem sniegtajos pakalpojumos.

"Tāpēc plašāku sabiedrību ar jaunu zīmolu, tā pamatojumu, nozīmi un atbalstu uzņēmuma attīstības stratēģijai varēsim iepazīstināt īsi pirms iedzīvotāji spēs tiešā pieredzē izjust to, kā būtiski pieaugs "Pasažieru vilciena" nodrošinātā pakalpojuma kvalitāte," norādīja Zviedre.

Uz jautājumu, vai "Pasažieru vilciens" vēl arvien plāno mainīt zīmolu uz "Vivi Latvija", uzņēmuma pārstāve izvairījās atbildēt, norādot, ka plāns par zīmola maiņu ir pakārtots jauno elektrovilcienu piegādei.

"Plašāk par zīmolu labprāt pastāstīsim īsi pirms sāksim pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem, lai cilvēki to varētu saistīt ar reālu piedāvājumu, braucienu pieredzi," teica Zviedre.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" 2020. gada maijā Patentu valdē reģistrēja preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", un to reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis tolaik intervijā Latvijas Radio uzsvēra, ka uzņēmums plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu.

"Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Jau vēstīts, ka "Pasažieru vilciens" ar Čehijas kompāniju "Škoda Vagonka" 2019.gada jūlijā parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Papildus moderniem vienstāva četru vagonu piepilsētas elektrovilcieniem tiks piegādāts arī to apkopei paredzētais aprīkojums un rezerves daļas, kā arī notiks personāla apmācība.

Līguma summa ir 240 miljoni eiro, bet projekta kopējās izmaksas, ieskaitot remonta centra izbūvi, ir 258 miljoni eiro.

Ar jaunajiem vilcieniem paredzēts izpildīt reisus no Rīgas Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā. Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas. Vilcienu maksimālais ātrums paredzēts 160 kilometri stundā.

Pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2023.gada pirmajā pusgadā, bet pārējie deviņi - līdz 2023.gada beigām.

Jau ziņots, ka 2021.gadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 11,194 miljonus pasažieru, kas ir par 12,8% mazāk nekā 2020.gadā.

"Pasažieru vilciena" apgrozījums pagājušajā gadā bija 44,068 miljoni eiro, kas ir par 3,5% vairāk nekā 2020.gadā, bet kompānijas peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa samazinājās par 48,1% un bija 525 523 eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!