"Rail Baltica" - 2
Foto: Publicitātes attēli

Ceturtdien, 2. jūnijā, izsludināts jauns publiskā iepirkuma konkurss par projektēšanas un projektēšanas uzraudzības pakalpojumiem dzelzceļa projekta "Rail Baltica" prioritārajam posmam no Kauņas (Jiesia) līdz Lietuvas-Polijas robežai, informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.

Konkursu pēc "Rail Baltica" nacionālā ieviesēja Lietuvā “LTG Infra” deleģējuma organizē "RB Rail".

Iepirkums tiks organizēts divos posmos un pirmajā no tiem ieteikumus līdz 2022. gada 1. augustam var iesniegt Latvijas elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

Konkursa otrajā posmā notiks priekšlikumu iesniegšana un konsultācijas. Projektēšanas un projektēšanas uzraudzības pakalpojumu līgumu par jauna trases posma izbūvi 78 kilometru (km) garumā no Kauņas līdz Lietuvas – Polijas robežai plānots parakstīt 2023. gada sākumā. Darbi tiks finansēti no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) un Lietuvas valsts līdzekļiem.

„Šis ir kārtējais svarīgais solis "Rail Baltica" globālā projekta darbu izpildē. Vairāk nekā 640 km no "Rail Baltica" pamattrases šobrīd ir projektēšanas stadijā un, lai arī šis ir bezprecedenta projekts lielā darbu apjoma dēļ, ir uzsākti arī liela mēroga būvniecības darbi un notiek ievērojams progress pie dzelzceļa apakšsistēmu projektu ieviešanas,” saka "RB Rail" izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna,

Savukārt "RB Rail" Lietuvas filiāles vadītājs Marijus Narmonts atzīmē, ka viens no galvenajiem "Rail Baltica" projekta mērķiem ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā.

"Jaunais "Rail Baltica" projekta parametriem pilnībā atbilstošs posms no Kauņas (Jiesia) līdz Lietuvas – Polijas robežai pavērs iespējas ne tikai pasažieriem, bet arī kravu pārvadātājiem izvēlēties dzelzceļu kravu piegādei Ziemeļjūras – Baltijas pamattīkla koridorā, tādējādi stiprinot arī sadarbību starp Baltijas valstīm un Poliju. Savukārt reģionālie vilcieni nodrošinās savienojumus ar mazākām pilsētām,” saka Narmonts.

Publiskā iepirkuma priekšmets ir sniegt projektēšanas un projektēšanas uzraudzības pakalpojumus dzelzceļa sliežu ceļa apakšbūves, virsbūves, kā arī ar to saistīto civilbūvju izbūvei uz jaunā Eiropas standarta dubultsliežu platuma (1435 mm) ātrgaitas elektrificētās dzelzceļa "Rail Baltica" līnijas posmā no Kauņas (Jiesia) līdz Lietuvas-Polijas robežai.

Konkrētā "Rail Baltica" trases posma provizoriskais apjoms sastāv no 1435 mm platuma dzelzceļa dubultsliežu ceļa aptuveni 78 km garumā, 27 autoceļu viaduktiem, 26 dzelzceļa viaduktiem, 27 dzīvnieku pārejām, 46 caurtekām un citas saistītās infrastruktūras.

Lietuvas Republikas Transporta un sakaru ministrija apstiprināja optimālo "Rail Baltica" dzelzceļa trases alternatīvu no Kauņas līdz Lietuvas-Polijas robežai. Ņemot vērā vairuma iedzīvotāju viedokli, ir izvēlēts īsākais variants, kas atrodas vistālāk no pilsētas teritorijām – 6A alternatīva. Šo alternatīvu un pieņemto lēmumu stingri atbalsta arī "RB Rail", ņemot vērā "Rail Baltica" globālā projekta perspektīvu un apņemšanos maksimāli palielināt šī pārrobežu projekta ilgtermiņa sociālekonomiskos ieguvumus.

Uzņēmumā uzsver, ka izvēlētā alternatīva nodrošinās īsāku brauciena laiku visos galvenajos pasažieru un kravas vilcienu pakalpojumu galamērķos un īsāku dzelzceļa sliežu ceļu garumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!