Kopējie realizācijas dati par pirmo ceturksni rāda realizācijas pieaugumu par 8,2% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmo ceturksni. Taču pie pieaugošām pārtikas un degvielas cenām realizācijas pieauguma temps sabremzēsies, ko varēja novērot jau aprīlī un maijā.
Ligere skaidro, ka Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu līderu vienošanās par daļēju Krievijas naftas embargo likumsakarīgi veicina naftas cenu pieaugumu pasaulē, tostarp arī Eiropā.
"Krievijas nafta, kas Eiropā iepriekšējā gadā veidoja apmēram 30%, jāaizvieto ar naftu no citām pasaules valstīm, līdz ar to mainās pieprasījuma tirgus ģeogrāfiskā struktūra," pauž asociācijas izpilddirektore, piebilstot, ka 1.jūnijā jēlnaftas cena "Brent" biržā bija 113 ASV dolāri par barelu, bet 5.jūnijā - jau 121 dolārs.
Tāpat Ligere norāda, ka Krievijas naftas embargo rada ietekmi ne tikai uz naftas cenām, bet arī uz loģistikas izmaksām. Līdz šim zemākās loģistikas izmaksas bija naftai no Krievijas, bet, ja turpmāk nafta būs jāpiegādā no attālākiem reģioniem, tas palielinās izmaksas. Tas viss kopā sadārdzina arī degvielas cenas degvielas uzpildes stacijās.
Viņa arī uzsver, ka šobrīd kopējā situācija ir nestabila, notiek naftas tirgus ģeogrāfiskā pārkārtošanās un nav iespējams prognozēt, kā tas mainīs degvielas cenas. "Skaidrs, ka šobrīd nav pamata optimistiskām prognozēm par degvielas cenu strauju samazināšanos," pauda Ligere.
Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija izveidota 1998. gadā. Tās biedri, pēc asociācijas mājaslapā publiskotās informācijas, ir "Astarte-nafta", "Circle K Latvia", "East-West Transit", "Latvijas propāna gāze", "Neste Latvija", "Orlen Latvija", "Rohe Latvijā", "Viada Baltija" un "Vides konsultāciju birojs".