ATD ar lūgumu pārskatīt līgumcenu ir vērsies SIA "Gulbenes-Alūksnes bānītis", SIA "Gulbenes autobuss" un SIA "Balvu autotransports". Pārvadātāji, vēršoties ATD, norādījuši, ka izmaksu palielinājums ir robežās no 15% līdz 19%.
Saņemtie iesniegumi tiek vērtēti, atzīmēja ATD pārstāve.
Jautāta, vai saistībā ar degvielas cenu pieaugumu varētu būt jāpārskata arī biļešu cenas reģionālajā sabiedriskajā transportā, Plone norādīja, ka jautājums par tarifu izmaiņām nav virzīts un patlaban to darīt nav plānots.
Jau ziņots, ka aprīļa sākumā Sabiedriskā transporta padomes sēdē ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norādīja, ka saistībā ar degvielas cenu pieaugumu ATD individuāli izvērtēs pasažieru pārvadātāju iesniegumus, lai vērstos Ministru kabinetā un lūgtu papildu finansējumu sadārdzinājuma kompensēšanai.
Godiņš toreiz stāstīja, ka ATD ir aplēsusi, ka degvielas cenas ietekme īstermiņa līgumos ir aptuveni 20% un ilgtermiņa līgumos - 17%.
Viņš stāstīja, ka vidējās izmaksas par dīzeļdegvielu mēnesī līgumos kopumā veidoja 1,3 miljonus eiro, savukārt kopējais pieaugums atbilstoši dīzeļdegvielas cenām martā ir par teju 600 000 eiro.
Savukārt Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks norādīja, ka pārvadātājiem degvielas izmaksas ir būtiski pieaugušas, turklāt arī inflācija ir lielāka, nekā tika prognozēts brīdī, kad pārvadātāji gatavoja pieteikumus īstermiņa iepirkumā par pasažieru pārvadājumiem.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.