Attīstoties e-tirdzniecībai, pasta pakalpojumu tirgū turpina strauji pieaugt pasta paku sūtījumu skaits, kas pērn palielinājies par 9,5 milj. jeb 59%. Turpretī vēstuļu sūtījumu skaits samazinājies par 11%. Pasta paku sūtīšanai lietotāji arvien lielāku priekšroku devuši eksprespasta vai kurjerpasta piegādes veidam, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) dati.
"Pasta tirgus pēdējo trīs gadu laikā ir būtiski mainījies. Šīs pārmaiņas jo īpaši ietekmējuši Covid-19 apstākļi. Gan distancēšanās ierobežojumi, gan iespējas saņemt pakalpojumu vai preci klātienē ir būtiski mainījusi pasta pakalpojumu lietotāju līdzšinējos paradumus. Kā rezultātā arvien vairāk lietotāji ir izvēlējušies sūtījumus veikt, izmantojot pasta tīklu. Īpaši strauji pieauguši pasta paku sūtījumi," stāsta SPRK Elektronisko sakaru un pasta pakalpojumu departamenta direktors Ivars Tauniņš.
Pērn kopumā SPRK uzraudzītie pasta komersanti apstrādājuši 71 milj. pasta sūtījumu, ko ietver tradicionālie, eksprespasta, kurjerpasta pakalpojumi, kā arī abonētās preses piegāde. Salīdzinot ar 2020 .gadu, kopējais sūtījumu skaits palielinājies par 7%.