Uzņēmuma mērķis Latvijā pirmajā darbības gadā ir veiksmīgi ienākt tirgū un piecu gadu laikā atvērt vismaz 200 veikalus, liecina tā sniegtā informācija.
"Šobrīd jauna spēlētāja ienākšanai tirgū ir vairāki labvēlīgi faktori. Pēdējo gadu notikumi ir atstājuši lielu iespaidu uz mazumtirdzniecības nozari. Covid-19 radīto un valdības ieviesto ierobežojumu sekas, jaunu konkurentu ienākšana tirgū, pārrāvumi piegāžu ķēdē un preču pieejamība, pieaugošs darbinieku trūkums, inflācijas ietekme uz produktu cenām un, attiecīgi, pieprasījuma svārstībām - tas radījis milzu spiedienu tirgotājiem meklēt risinājumus, kā restrukturizēt savu biznesa modeli un pielāgoties jaunajai realitātei. "SPAR" ienāk tirgū ar spēcīgu zīmolu, piekļuvi plašam sortimentam un savu zināšanu bāzi veikalu pārvaldē. Līdz ar to daudzi uzņēmumu īpašnieki un vadītāji saskata potenciālu izaugsmei un izvēlas pievienoties tīklam," apgalvo "Spar Latvija" valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers, piebilstot, ka uzņēmuma ilgtermiņa mērķis ir kļūt par trešo lielāko mazumtirdzniecības spēlētāju tirgū.
Pirmie "Spar Latvija" tīkla veikali tiks atvērti reģionu pilsētās, Saldū un Liepājā, taču līdz gada izskaņai paredzēts atvērt tirdzniecības vietas arī Rīgā. Artūrs Gabaliņš, pirmo "Spar" veikalu pārstāvis, norāda, ka lēmums par pievienošanos šim veikalu tīklam bijis viegls. "Redzam potenciālu mūsu uzņēmumam celt apgrozījumu, attīstīties un paplašināties," viņš saka.
"Spar" piekopj vairāku formātu stratēģiju un tīkla veikali atšķiras galvenokārt pēc to lieluma un atrašanās vietas, kā arī sortimenta dažādības. Latvijā sagaidāmi teju visi veikalu veidi. "Spar Express" ir mazo veikalu formāts, kurā atrodamas ikdienas gaitās vajadzīgas preces. Populārākais veikalu veids "Spar", kas būs arī Latvijā visplašāk pārstāvētais formāts, ir vidēja izmēra piemājas veikals, kurā atrodamas visas ikdienā nepieciešamās preces. Vairāk nekā 1000 m2 plašie "Eurospar" veikali pietuvojas lielveikalu formātam, bet hipermārketi "Interspar" Latvijā tiks ieviesti tikai pēc izteikta pieprasījuma tirgū.
Kā informē uzņēmums, "veikalu sortimentu veidos Baltijas iecienītākie ražotāji un zīmoli, kā arī "Spar" privātās preču zīmes produkti no visām galvenajām produktu grupām". Latvijas veikalu plauktos nonāks gan "Spar" ekonomisko, gan premium, bio un eco līniju produkti. Uzņēmuma plānā ir sniegt iespēju arī vietējiem ražotājiem piedāvāt savu produkciju "Spar" veikalos.
""Spar" produkcija veidos apmēram 20% no veikalu sortimenta. Svaigie produkti veikalos būs no vietējiem Latvijas uzņēmumiem," stāsta Vilcmeiers.
"Spar" uzsāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikali 48 pasaules valstīs.